پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گروکشی «غیرقانونی» مدارس کودکان

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گروکشی مدارس در فصل امتحانات را اقدامی غیرقانونی دانست و از وضعیت نا بسامان مدیریت در آموزش‌وپرورش که به حال خود رها شده است انتقاد کرد. عطاءالله سلطانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اقدام برخی مدارس که برای دریافت شهریه و کمک هزینه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23253
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۴:۲۱

کرونا :

گروکشی «غیرقانونی» مدارس کودکان

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گروکشی مدارس در فصل امتحانات را اقدامی غیرقانونی دانست و از وضعیت نا بسامان مدیریت در آموزش‌وپرورش که به حال خود رها شده است انتقاد کرد.

عطاءالله سلطانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اقدام برخی مدارس که برای دریافت شهریه و کمک هزینه اداره مدرسه مانع حضور دانش‌آموزان در جلسه امتحان شده‌اند  به«وطن امروز» اظهار داشت: گروکشی مدیران مدارس از دانش‌آموزان که شرکت در جلسه امتحان یا حضور در کلاس را منوط به پرداخت هزینه و کمک‌های مردمی کنند اقدامی است غیرقانونی که متاسفانه در برخی مدارس اتفاق می‌افتد.

به گفته سلطانی، عامل اصلی بروز چنین تخلفاتی از سوی مدیران مدارس، شیوه ناصحیح مدیریت آموزش‌وپرورش است که خواسته یا ناخواسته مدیران مدارس را به سمت جیب اولیا هدایت می‌کند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به پرداخت نشدن سرانه مدارس از سوی وزارت آموزش‌وپرورش یادآور شد: اقتداری در مدیریت وزارتخانه آموزش‌وپرورش مشاهده نمی‌شود و این وزارتخانه به حال خود رها شده است.

بر این اساس مدیران مدارس هم به خود اجازه می‌دهند از راه‌های دیگر برای تامین منابع مالی و پرداخت بدهی‌های مدارس اقدام کنند.

به باور سلطانی مدیران مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش تحت فشار قرار دارند؛ از یک طرف براساس قانون دریافت اجباری شهریه ممنوع اعلام شده اما از سوی دیگر برخی اقدامات مدیران آموزش‌وپرورش به صورت غیرمستقیم مدیران مدارس را به انجام این کار تشویق می‌کند.

سوال اینجاست با وجود اینکه این مصاحبه و گفتگو در وطن امروز سه ماه پیش به چاپ رسیده است آیا امسال هم شاهد این اتفاقات خواهیم بود؟!!!

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi