شماره : 23015
۱۰ / ۱ / ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

برگزاری همایش شب های شعر بلاد شاپور در شهرستان کهگیلویه

[ad_1] به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه،سومین همایش شب های شعر بلاد شاپور با حضور شاعران سراسر استان ،فرماندار وتنی چند از مسئولین ادارات ونهادهای دولتی روز گذشته در محوطه تاریخی کاروانسرای شهر قدیم دهدشت شهرستان کهگیلویه برگزار شد. سید ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه،سومین همایش شب های شعر بلاد شاپور با حضور شاعران سراسر استان ،فرماندار وتنی چند از مسئولین ادارات ونهادهای دولتی روز گذشته در محوطه تاریخی کاروانسرای شهر قدیم دهدشت شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

سید ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در آیین آغازین این همایش ضمن تبریک سال نو شمسی  گفت:بهار و دگرگونی فصلها نمادی از معاد موعود است  واینکه طبیعت بی جان  به الطاف یزدانی به بهار فرح بخش تبدیل می گردد و همه ساله این رخداد  در مقابل دیدگان ما به وقوع می پیوندد، تذکری برای معاد اخروی است تا به یاد داشته باشیم در فردا روزی او که زمین مرده را چنین رنگ به رنگ وگلگون ساخته قادر خواهد بود بدن های پوسیده ما را نیز برای حسابرسی به حالت اول برگرداند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه افزود: بی شک ایرانیان زیرک ترین وباهوش ترین اقوام وملل هستند که ابتدای بهار را بعنوان شروع سال نو در نظر گرفتند واین سنت که در آغاز سال نو به دید وبازدید پرداخته وصله رحم را به جای می آورند قبل از ورود اسلام به این سرزمین بوده که مورد تایید اسلام نیز قرار گرفته است .

کاظمی جو در ادامه گفت:سومین همایش شب های شعر بلاد شاپور به همت این اداره وهمکاری انجمن شعر وادب شهرستان وحمایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یا حضور شاعران توانمند استان ومهمانهائی از شهرستان بهبهان خوزستان و استان فارس به روال سالهای گذشته در این محوطه تاریخی که در روزگار نه چندان دور شاهد رونق وپل ارتباطی مرکز وشرق کشور به بنادر جنوب بوده است برگزار می شود.

گزارش دیدار مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی با هنرمندان
دنبال کنید

وی از برگزاری این همایش در شب آینده نیز خبرداده وعنوان کرد:امسال سعی خواهیم نمود یک نفر را بعنوان چهره ماندگار حوزه شعر معرفی وتجلیل نماییم .

دکتر پوزش فرماندار شهرستان کهگیلویه از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برای برگزاری شب های شعر بلاد شاپور وبرنامه جنگ نوروزی تقدیر وتشکر نمود.

در ادامهشاعران آخرین سروده ها ودلنوشته های خود را در وصف بهار وطبیعت برای حاضرین قرائت نمودند .

گفتنی است در این مراسم حدود 250 نفر از اهالی شهر دهدشت حضور داشتند.

[ad_2]

لینک منبع by لینکهای مرتبط

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 23015 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 10 فروردین 1395 ساعت ۱۰:۳۷:۳۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر