پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آماده باش برای امنیت چهارشنبه سوری

امنیت برگزاری چهارشنبه سوری مهم ترین چالشی است که این جشن ملی در پیش رو دارد، مسئله ای که باعث شده تمامی نیروهای پلیس، آتش نشانی، اورژانس، شهرداری ها و حتی دادگاه ها در آماده باش کامل بسر برند.همه ساله با نزدیک شدن به آخرین چهارشنبه سال چگونگی برقراری امنیت این شب محل بحث و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 22824
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۷:۴۳

کرونا :

آماده باش برای امنیت چهارشنبه سوری

امنیت برگزاری چهارشنبه سوری مهم ترین چالشی است که این جشن ملی در پیش رو دارد، مسئله ای که باعث شده تمامی نیروهای پلیس، آتش نشانی، اورژانس، شهرداری ها و حتی دادگاه ها در آماده باش کامل بسر برند.همه ساله با نزدیک شدن به آخرین چهارشنبه سال چگونگی برقراری امنیت این شب محل بحث و گفت وگو است.
برنامه های شاد نداریم
نداشتن فضای خانوادگی شاد، افزایش انگیزه ارتباطات اجتماعی و زمینه های ابراز وجود از عمده ترین علل رفتارهای پرخطر و آسیب زای دانش آموزان در چهارشنبه سوری است.
جوانان و نوجوانان در مراسم و آیین هایی همچون چهارشنبه سوری پذیرای سرزنش نیستند و خانواده ها باید با همراهی بچه های خود از بروز رفتارهای پرخطر اجتماعی در این شب جلوگیری کنند .
در سال های اخیر نوع مواد محترقه ای که در چهارشنبه سوری استفاده می شود بزرگترین معضل اجتماعی را رقم زده است.
گوناگونی مواد محترقه و توزیع این مواد از سوی مراکز ناشناس و غیر قانونی سبب شده است تا ترقه های آتش زای زیادی در میان مردم توزیع شود و مردم نیز بدون آگاهی به خرید این اجناس اقدام کنند.انواع ترقه های تبلیغ شده که با عناوین آبشار، فشفشه و بمب به فروش می رسد، بدون اطلاعات کافی از نحوه عملکرد توسط مردم خریداری شده و استفاده می شود.
این مواد آتش زا و منفجره در کارگاه های غیراستاندارد و زیرزمینی تهیه می شود و همین امر کنترل تهیه و توزیع این مواد را از سوی پلیس با سختی روبه رو می کند.

شهروندان با رعایت نکات و توصیه های ایمنی و مراقبت از فرزندان خود می توانند با شهری ایمن به استقبال سال جدید و تعطیلات نوروزی بروند.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi