پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنی با نماینده و همشهریان شهرستان دوگنبدان

هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیکتر میشویم تب و تاب انتخابات بیشتر شده و هم اکنون همشهریان عزیزمان مشغول گزینش کاندیدای برتر خود می باشند، در این میان نیاز دانستم به چند نکته اشاره کنم، باشد تا انتخابی شایسته برای شهرمان داشته باشیم. انتخابات در شهرمان وارد فاز جدیدی شده که در چند دهه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21711
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۹:۰۷

کرونا :

سخنی با نماینده و همشهریان شهرستان دوگنبدان

هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیکتر میشویم تب و تاب انتخابات بیشتر شده و هم اکنون همشهریان عزیزمان مشغول گزینش کاندیدای برتر خود می باشند، در این میان نیاز دانستم به چند نکته اشاره کنم، باشد تا انتخابی شایسته برای شهرمان داشته باشیم.
انتخابات در شهرمان وارد فاز جدیدی شده که در چند دهه گذشته بدینگونه نبوده است. زمانی شاید به ذهن کمتر کسی خطور میکرد همه مان از هر قوم و قبیله و با هر زبانی متحد شده و باعث پیشرفت و محرومیت زدایی از چهره شهرمان گردیم. این روزها شهر و روستا جنب و جوش عجیبی دارد، هر کس به نوعی میخواهد در این پیشرفت سهم حداکثری داشته باشد.
همگی خرسند از وحدت جناح های چپ و راست در کنار سردار سازندگی شهرمان جمع شده اند تا با میثاق امام و شهدا تجدید بیعت کنند و دست در دست یکدیگر تمام کوی و برزن هایشان را آباد کنند. در این میان عده ای سودجو و منفعت طلب همچنان بر روی افکار جناحی و قومی خود پافشاری می کنند،اینان این شعر معروف را فراموش کرده اند که ” خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو ” اما مردم ما بیدارند و آگاه و فریب این خوش خیالان را نخواهند خورد و این عده که نامشان خیانتکار به مردم میباشد یا از کارهایشان دست کشیده و با مردم یکی میشوند و یا به حاشیه رانده خواهند شد.
حال در این میان نقش نخبه های سیاسی برای وحدت بیشتر چیست؟
در راستای مقاوم سازی این وحدت چه باید کرد؟
همانگونه که در عرصه تاریخ دیده یا شنیده ایم نخبه های سیاسی نقش کلیدی و موثری دارند. آنها در میان مردم به صورت ویژه دیده میشوند، بخاطر سواد و تجربه ای که در این زمینه دارند نزد مردم الگو میباشند. کلام آنها برای بسیاری از مردم حجت میباشد. نخبه های سیاسی با تایید یا رد یک کاندیدا در روند انتخابات تاثیر بسزایی میگذارند، چرا که چشم و گوش مردم به انتخاب های آنهاست. حال نخبه ها این رسالت را دارند تا با نگاهی فراجناحی و قومی در کنار شخصی بایستند که خواسته اش شهری آباد و پیشرفته و مردمانی راضی و خشنود میباشد.
برای نخبه ها آزمون سخت دیگری در پیش است. اگر درگیر موج های سیاسی نشوند و مانند همیشه با ضمیری آگاه تصمیم بگیرند در آزمون الهی پیروز و سربلند میشوند و مانند همیشه نزد مردم عزیز و محترم خواهند ماند و اگر دچار منفعت ها و زرق و برق دنیا گردند بی تردید به انزوا و فراموشی سپرده خواهند شد.
حال آنکه در راستای مقاوم سازی وحدت باید فرهنگ انتقاد پذیری را در جامعه ترویج دهیم و از همه بیشتر نماینده عزیزمان باید به دنبال انتقادهای سازنده و جلب رضایت مخالفین باشند. باید از همه طیف های سیاسی و اجتماعی در این وحدت استفاده نمود. شاید تشکیل ستاد مشترک بین اصولگرایان و اصلاح طلبان با نام ستاد وحدت گامی موثر در این راستا باشد. باید کارگروهایی در بین خانم ها و آقایان، دختران و پسران تشکیل داد، نظرات آنان را جویا شد و از وجود آنها برای استحکام وحدت استفاده کرد. باید فرهنگ سازی شود تا خانواده ها تفکر عقب ماندگی را کنار بگذارند و به دختران و زنان خود میدان دهند تا آنها پا به عرصه گذاشته و خودشان برای آینده خود تلاش کنند.
در آخر روی صحبتم با نماینده محبوبم جناب دکتر تاج گردون می باشد، پیشنهاد میکنم به دیدار خانواده های شهدای قشقایی بروید که در دیدار با مسئولین چه استانی و چه کشوری در حاشیه ماندند، شاید حضور شما و دیده شدن توسط شما مرحمی بر زخمهای دلشان باشد.
سرزده به محله های فقیر نشین بروید مطمئنا باعث دلگرمیشان میشود و میدانند که شما آنها را فراموش نکرده اید.
نماینده هایتان میان افراد ترک زبان و عشایر بروند تا نگذارند سودجویان با مسموم کردن ذهنهایشان اختیارشان را در دست گیرند.
آگاه کردن دانشجویان و رای اولی ها از برنامه هایی که در آینده برایشان دارید گامی موثر در راه پیش برد اهدافتان میباشد.
بگذارید همگان بدانند پیشرفت و رهایی از محرومیت چگونه ممکن است.
طبق قانون نانوشته تمامی همایش ها که فقط افراد ردیف جلو دیده و برجسته می شوند، لطفا شما افق دیدتان را به ردیف های آخر بکشانید چرا که همین ردیف آخری های فراموش شده موجب برجسته شدن عزیزانی می باشند که در صندلی های جلو خوش نشسته اند.
به امید پیشرفت بیشتر شهر و دیارمان.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

احمد پنجشنبه , 8 بهمن 1394 - 9:53

بله امروز روز آزمون خطاست نخبه ها باید انتخابی تاریخی داشته باشند

شهروند پنجشنبه , 8 بهمن 1394 - 11:16

عالی بود جناب رضایی

شهرام پنجشنبه , 8 بهمن 1394 - 15:18

گچساران فقط باتاج گردون اباد میشه

عباس.ش جمعه , 9 بهمن 1394 - 10:19

احسنت جناب رضایی
امروز باید درست تصمیم بگیریم وبه نظر من روز ازمون و خطا نیست چون با یک خطای کوچک همه چیز بر باد میرود وچه بسا سالها چنین فرصتی پپیش نیاید

لیشتر جمعه , 9 بهمن 1394 - 12:15

تاج گردون حلقه اتصال بین اینده و پیشرفت گچساران

اکبر سه شنبه , 13 بهمن 1394 - 8:35

کاش همه میدانستن که تاج گردون تمام غصه اش پیشرفت گچسارانه

نادر پنجشنبه , 15 بهمن 1394 - 10:42

تاج گردون امسال رکورد تمام انتخابات را خواهد شکست

ناشناس پنجشنبه , 29 بهمن 1394 - 6:06

دوست عزیز سلام خواهی نشوی رسوا همرنگ حقیقت شو درست تر از همرنگ جماعت است

logo-samandehi