جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

همه بازداشت‌شدگان اخیر اطلاعات سپاه خبرنگار نبودند

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در هشتاد و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در خصوص آمار منتشرشده در رابطه با جرایم از طریق برخی افراد منتصب به قوه قضائیه گفت: بهتر است خبرها از طریق سخنگوی قوه قضائیه اخذ شود؛ چراکه موضوعاتی تخصصی است. وی در خصوص آمار منتشرشده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 19756
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

کرونا :

همه بازداشت‌شدگان اخیر اطلاعات سپاه خبرنگار نبودند
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در هشتاد و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در خصوص آمار منتشرشده در رابطه با جرایم از طریق برخی افراد منتصب به قوه قضائیه گفت: بهتر است خبرها از طریق سخنگوی قوه قضائیه اخذ شود؛ چراکه موضوعاتی تخصصی است.
وی در خصوص آمار منتشرشده در رابطه با مزاحمت‌های خیابانی برای نوامیس مردم، گفت: ممکن است کسی در خصوص مزاحمت شکایت کند ولی حتی در مرحله دادسرا اتهام وی ثابت نشود و حتی پس از دادسرا این اتهامات در دادگاه رد شود، اما در شمار آمار ارائه‌شده باشد.
وی در خصوص بروز جرایم خشن در کشور گفت: ما در این خصوص کاهش جرایم در کشور به‌صورت معدل داشته‌ایم، یعنی ممکن است در ماهی افزایش و در ماهی کاهش داشته باشیم، اما میانگین روند رو به کاهش را نشان می‌دهد.
سخنگوی دستگاه قضا درمورد وقوع جرم و نظایر این گفت: اگر از این دید نگاه کنیم که آیا کاهش جرم حتی به کم‌ترین حد ممکن به‌طور مطلق راضی‌کننده است، باید گفت: خیر، چراکه این مردم و نظام شایستگی دارند که هیچ‌گونه جرمی صورت نگیرد. از این دید می‌توان گفت که ما راضی نیستیم.
سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: اما اگر بخواهیم در مقام مقایسه صحبت کنیم، باید گفت: که ایران در مقایسه با سایر کشورهای همسایه و حتی کشوری مانند آمریکا اگر نگوییم نمونه است، دست کم مثال‌زدنی است، اما در کل ما به این حد از کاهش جرایم نیز قانع نیستیم و جرایم باید از این مقدار نیز کاهش یابد.
اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در خصوص کشف فتنه چهارم توسط اطلاعات سپاه و دستگیری یک جاسوس آمریکایی و خبرنگار بودن همه بازداشت‌شدگان، گفت: همه بازداشت‌شدگان خبرنگار نبودند و برخی حتی فعالیت رسانه‌ای نداشتند.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص توهین برخی مقامات دولتی سابق به مسئولان فعلی نظام، گفت: توهین به افراد به هیچ شکل ممکن جایز نیست و در برخی موارد اگر کسی به سبب مسئولیتی خاص حقوقی ویژه داشته باشد، اگر مدعی‌العموم گزارشی درخصوص توهین به وی دریافت کند، می‌تواند به موضوع ورود کند.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi