شماره : 17816
۲۲ / ۶ / ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

دامداران گچساران و باشت بر سر دو راهی طرح ها اجرایی در روستاها

یکی از مشکلاتی که دامداران در روستاهای اطراف گچساران و باشت با آن دست و پنجه نرم می کنند خروج دامهایشان از روستا ها می باشد. این کار که خود یک طرح اجرایی از طرف دولت محسوب می شود یکی از عملکردهایی است که دهیاران و شورای روستاها در حال اجرای آن هستند. این طرح

یکی از مشکلاتی که دامداران در روستاهای اطراف گچساران و باشت با آن دست و پنجه نرم می کنند خروج دامهایشان از روستا ها می باشد.

این کار که خود یک طرح اجرایی از طرف دولت محسوب می شود یکی از عملکردهایی است که دهیاران و شورای روستاها در حال اجرای آن هستند.

این طرح هنوز در بعضی روستاهای این مناطق امکانات لازم برای اجرایی شدن را ندارند و اجرای آن باعث از بین رفتن دامهای دامداران می شود.

در عین اجرایی شدن این طرح ، طرح بنگاههای زودبازده در این روستاها اجرا می شود که خیلی از این دامها از همین طرح پایه گرفته و اجرا شده اند ولی این دامداری ها چه موقع بازدهی خوبی دارد ؟ چه موقع مشکل بیکاری و کمبودها را برطرف می کنند؟

این دامداری ها در صورت جوابگویی خوبی در بنگاههای زود بازده دارند که امکانات زیر بنایی در دسترس و هزینه های جاری مثل آب و برق و بعضی از آنها در منطقه های کم امنیت و یا بی امنیت قرار دارند.

بر اساس طرح جدید خروج دام ها از روستاها و شرایط بنگاههای زود بازده و همچنین نبود امکانات کافی برای نگهداری دام ها در بیرون روستا شاهد مغایرت هایی هستیم که این دو طرح موجبش شده اند و این مشکلات باعث آزار و اذیت دامداران شده است.

دامداران این مناطق در گفتگویی از مسئولین درخواست دارند که این مغایرت ها را کم و یا از بین ببرند تا بتوان در تعامل در کنار هم به اجرای هر چه بهتر طرح ها بپردازند.

جان باختن جمعی از کارگران معدن آزادشهر را تسلیت گفت
دنبال کنید

 

 

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 17816 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت ۱۷:۴۲:۳۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر