پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وزیر بهداشت:نیروی کافی برای اجرای طرح تحول سلامت نداریم

سلامت نیوز:بیمه‌ها برای پرداخت بدهی‌ها به صورت قانونی اقدام نمی‌کنند و این رفتار بیمه‌ها باعث بروز مشکلاتی در اجرای طرح تحول سلامت شده است. حسن هاشمی، وزیر بهداشت در حاشیه همایش رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: بدون تردید دنیا بخشی از موفقیت‌هایش را مدیون احترام به دانش و محققان است و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17641
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۹:۱۱

سلامت نیوز:بیمه‌ها برای پرداخت بدهی‌ها به صورت قانونی اقدام نمی‌کنند و این رفتار بیمه‌ها باعث بروز مشکلاتی در اجرای طرح تحول سلامت شده است.
حسن هاشمی، وزیر بهداشت در حاشیه همایش رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: بدون تردید دنیا بخشی از موفقیت‌هایش را مدیون احترام به دانش و محققان است و همین طور محققانی که دغدغه معیشتی نداشته باشند بیشتر می‌توانند در زمینه تحقیق و پژوهش فعالیت کنند و موفق باشند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم بخشی از این دغدغه و نگرانی‌های پزشکان و محققان را برطرف کنیم خواهیم دید که با میل و رغبت بیشتری دلگرم‌تر از گذشته به فعالیت و ارائه خدمات خواهند پرداخت.
وزیر بهداشت در خصوص رفتار بیمه‌ها در طرح تحول سلامت، گفت: یکی از اقدامات مؤثر در موفقیت یا ناکامی این طرح رفتار بیمه‌ها است و طبق قانون بیمه‌ها موظف هستند ظرف مدت دو هفته از زمان دریافت اسناد ۶۰ درصد از مبلغ خدماتی را که تحویل گرفته‌اند پرداخت و مابقی را ظرف مدت سه ماه از زمان دریافت اسناد تسویه کنند.
وی ادامه داد: اگر قانون از طرف بیمه‌ها رعایت شود هیچ مشکلی در اجرای طرح تحول سلامت نخواهیم داشت اما متأسفانه این موضوع هیچگاه از طرف بیمه‌ها رعایت نشده است و تا کنون نتوانسته‌ایم در بیمارستان‌های تحت پوشش بیمه شاهد پرداخت به موقع بیمه‌ها باشیم.
هاشمی ادامه داد:‌ اکثراً پرداخت‌ها با چند ماه تأخیر انجام می‌شود که این موضوع باعث دلسردی پزشکان و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت خواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه در این خصوص شخص رئیس جمهور دستوری صادر کردند این مشکلات تا دو هفته آینده به صورت کلی حل شود.
هاشمی در خصوص طلب وزارتخانه از بیمه‌ها گفت: میزان این طلب بسیار زیاد است و گاهی به اندازه بودجه‌ای است که برای این وزارتخانه تعیین شده است.
وزیر بهداشت در خصوص نقاط ضعف و قوت طرح تحول سلامت گفت: نقطه قوت این طرح رضایتمندی مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم و شهرستان‌هایی که دسترسی به خدمات پزشکی ندارند بوده است و مهمترین نقطه ضعف این طرح نارضایتی ارائه‌دهندگان خدمات سلامت است چرا که نیروی انسانی لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد و در طول سه سال گذشته با توجه به بازنشستگی‌هایی که انجام شده هیچ نیروی جایگزین و یا جدیدی وارد سیستم سلامت نشده است که این موضوع از قبل پیش‌بینی شده بود که لازم است برای اجرای بهتر این طرح پزشکان و مسئولان همکاری بیشتری داشته باشند.
همایش رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در محل دانشگاه ساختمان علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

همایش پیاده روی همراه قرعه کشی و اهدا جوایز برگزار میگردد
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi