پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خانواده عامل تمایل بیشتر کودکان به مصرف خوراکی های شیرین

سلامت نیوز:کیفیت عملکرد خانواده از تعیین کننده های مهم عادات سالم در رژیم غذایی است. نتایج یک مطالعه که به تازگی در مجله “Journal of Caries Research” به چاپ رسیده است، نشان می دهد عملکرد نامطلوب خانواده منجر به افزایش تمایل مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین در میان کودکان سه و چهار ساله

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17436
تاریخ انتشار : شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۸:۵۶

سلامت نیوز:کیفیت عملکرد خانواده از تعیین کننده های مهم عادات سالم در رژیم غذایی است. نتایج یک مطالعه که به تازگی در مجله “Journal of Caries Research” به چاپ رسیده است، نشان می دهد عملکرد نامطلوب خانواده منجر به افزایش تمایل مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین در میان کودکان سه و چهار ساله می شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت؛ در یک نگاه کلی می توان گفت؛ بین عملکرد ضعیف خانواده با بروز مشکلاتی در سلامت کودکان، اضطراب، اختلال خواب و اشکال در کارکردهای اجتماعی ارتباط معناداری وجود دارد.

عملکرد خانواده، یکی از شاخص های مهم تضمین کننده کیفیت زندگی و سلامت روان خانواده و اعضای آن است. عملکرد مطلوب خانواده به معنای توانمندی خانواده جهت مدیریت زندگی روزانه، حل بحران های زندگی در زمینه ای از تعاملات خانوادگی گرم و موثر از طریق ارتباطات روشن و نقشهای انعطاف پذیر است. پروفسور واگنر؛ سرپرست این تیم تحقیقاتی بیان می دارد: کودکان خانواده های کارآ در مقایسه با همسالان خود که در خانواده های ناکارآ زندگی می کنند به احتمال ۶۷% تمایل کمتری به مصرف زیاد شیرینی ها دارند.

در این مطالعه بیش از ۵۰ پژوهشگر تعداد ۱۱۷۴ کودک سه و چهار ساله همراه والدینشان را مورد ارزیابی قرار دادند. هدف از این مطالعه بررسی اهمیت عملکرد خانواده بر سلامت اعضای خانواده به خصوص کودکان بود. پروفسور واگنر می گوید: “ما در یک دنیای مادی زندگی می کنیم اما منابع مادی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی تمامی نیازهای ما باشد. خانواده کارآ منبع اصلی احساس خشنودی و آرامش در زندگی است.

علائم سرطان در کودکان
دنبال کنید

در مقابل خانواده ناکارآ منبع اصلی سرخوردگی و استرس است و فرد برای تجربه احساس خوب به مصرف بیشتر قند و شکر روی می آورد که خود پیامدهای عمده و تأثیرات منفی از جمله؛ ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی، چاقی و پوسیدگی دندان به دنبال خواهد داشت.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi