پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

انسان باید هوای نفس و نیازهای جنسی خود را مدیریت کند

حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: انسان‌های مؤمن و پرهیزکار همیشه مورد نظر و لطف پروردگار بوده و خیر دنیا و آخرت نصیب آنها می‌شود. وی در ادامه با اشاره به اهمیت هوای نفس و مدیریت آن در زندگی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16789
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

کرونا :

انسان باید هوای نفس و نیازهای جنسی خود را مدیریت کند

حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: انسان‌های مؤمن و پرهیزکار همیشه مورد نظر و لطف پروردگار بوده و خیر دنیا و آخرت نصیب آنها می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به اهمیت هوای نفس و مدیریت آن در زندگی تصریح کرد: در برخورد با هوای نفسی که آفریده خداوند بوده و جزیی از ذات وجودی انسان است باید دقت و مدیریت لازم صورت گیرد.


امام جمعه گچساران با بیان اینکه هوای نفس و نیازهای جنسی انسان برای آرامش وی از راه‌های پاک و شرعی خلق شده است، گفت: کنترل هوای نفس و نیازهای جنسی باید عاقلانه و مدبرانه صورت گیرد.


حجازی ادامه داد: انسان از نظر شخصیتی دارای ابعاد مختلفی است اما شخص و شخصیت انسان متفاوت بوده زیرا شخص به داشته‌های فیزیکی و جسمی انسان مربوط می‌شود که کار خداست اما پرورش شخصیت انسان به خود وی بر می‌گردد.


وی یادآور شد: انسان به دلیل دارا بودن نفس و هوای نفس همچنین عقل و اختیارش در ان دنیا محاکمه می شود و مانند حیوانات نیست که آخرتی ندارند، پس انسان باید هوای نفس و نیازهای جنسی خود را مدیریت کند.


حجازی در خطبه دوم نماز جمعه گچساران با اشاره به تشیع پیکر شهدای گمنام و غواص در سراسر کشور اظهار کرد: بار دیگر در شرایطی خاص شهدا آمدند و با عطر خود فضای کشور را معنویت بخشیدند، آنها به نوعی به ما متذکر شدند تا راه و آرمان‌هایشان پایمال نشود.


خطیب جمعه گچساران معتقد است امروز وظیفه ما در برابر اهداف و آرمان‌های شهدا با وجود هجمه شدید دشمن در عرصه‌های مختلف سنگین‌تر و مهم‌تر شده است.


حجازی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم با تبریک مناسبت هفته کرامت و روز دختر گفت: در آغاز دهه کرامت ولادت حضرت معصومه(ص)، میلاد شاهچراغ(ع) و میلاد امام رضا(ع) قرار دارد که این مناسبت‌ها را به عموم مسلمانان به ویژه شیعیان تبریک می‌گویم.


وی در ادامه به برخی اظهارات مقامات آمریکایی علیه ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: مقامات آمریکایی ایران را به دفاع از جبهه خط مقدم و دوستان ایران در منطقه به عنوان حامی تروریست معرفی کرده‌اند که مقام معظم رهبری با بیان اینکه ما همیشه از دوستان منطقه‌ای خود و مردم مظلومی که قربانی تروریست شده‌اند دفاع می‌کنیم پاسخ کوبنده‌ای به آنها دادند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi