جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

واکسیناسیون زگیل تناسلی در کشور انجام شود

سلامت نیوز:دکتر مریم میرزایی مقدم دبیر اجرایی همایش تازه های تشخیص و درمان سرطان دهانه رحم در حاشیه برگزاری این همایش عنوان کرد : غربالگری و واکسیناسیون مهمترین عامل پیشگیری و تشخیص سرطان دهانه رحم است که هر دو در کشور ما مورد نیاز است. به گزارش سلامت نیوز وی گفت : غربالگری سرطان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16643
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۸:۱۱

سلامت نیوز:دکتر مریم میرزایی مقدم دبیر اجرایی همایش تازه های تشخیص و درمان سرطان دهانه رحم در حاشیه برگزاری این همایش عنوان کرد : غربالگری و واکسیناسیون مهمترین عامل پیشگیری و تشخیص سرطان دهانه رحم است که هر دو در کشور ما مورد نیاز است.

به گزارش سلامت نیوز وی گفت : غربالگری سرطان دهانه رحم به صورت اولیه اطلاعات سلامت بیمار را گزارش می دهد و اگر موارد مشکوکی باشد بررسی های بیشتر و بیوبسی پیشنهاد می شود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها واکسیناسیون در برابر ویروس HPV که عامل بروز این نوع سرطان است انجام می شود گفت: پیشنهاد ما واکسیناسیون کشوری است تا از این طریق احتمال بروز عفونت ناشی از این ویروس از بین برود.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی انجام آزمایش پاپ اسمیر را پیشگیری ثانویه از این نوع سرطان ذکر کرد و افزود: این آزمایش در مراکز بهداشتی روستایی به صورت رایگان انجام می شود اما در شهرها صورت نمی گیرد و با مراجعه به مطب پزشکان و با دریافت هزینه انجام می شود و اگر برآورد کنیم از هر ۱۰ نفر یک نفر این آزمایش را انجام می دهد.

میرزایی مقدم انجام پاپ اسمیر را در بانوان ۳۰ سال به بالا هر سال یکبار برای پیشگیری از این بیماری ضروری دانست و گفت:‌ این بیماری وابسته به تماس جنسی است و در جوامعی که در آن تک همسری رایج است کمتر دیده می شود. همایش تازه‌های تشخیص و درمان سرطان دهانه رحم با حضور متخصصان این رشته در مرکز همایش های بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

از سال ۹۰ تاکنون نوزاد مبتلا به تالاسمی در یزد متولد نشده است
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi