پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی ابتلا به آلزایمر از ۱۸ سال قبل

سلامت نیوز:دانشمندان دریافته اند که آلزایمر را می توان سال ها پیش از وقوع آن و از روی نتایجی که فرد در آزمون های هوش به دست می آورد، پیش بینی کرده و راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ابتلا به آن اتخاذ کرد. به گزارش مهر، طبق یک مطالعه جدید خطاهایی که در آزمایش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16592
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۸:۰۸

سلامت نیوز:دانشمندان دریافته اند که آلزایمر را می توان سال ها پیش از وقوع آن و از روی نتایجی که فرد در آزمون های هوش به دست می آورد، پیش بینی کرده و راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ابتلا به آن اتخاذ کرد.

به گزارش مهر، طبق یک مطالعه جدید خطاهایی که در آزمایش های حافظه و تفکر انسان نمایان می شود می تواند بیماری آلزایمر را حداقل ۱۸ سال قبل از وقوع آن تشخیص دهد.

«کومار راجان»، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه شیکاگو، می گوید: «یکی از علائم بیماری آلزایمر تغییراتی است که در حافظه و تفکر افراد ایجاد می شود. این تغییرات در چندین دهه قبل از وقوع این بیماری نمایان می شوند. ما در حال حاضر نمی توانیم تمام این تغییرات را در افراد در معرض خطر ابتلا به آلزایمر تشخیص دهیم، اما این نشانه ها همگی در افرادی که هم اکنون مبتلا به آلزایمر هستند دیده می شود.»

برای انجام این تحقیق ۲۱۲۵ فرد حدودا ۷۳ ساله که مبتلا به بیماری آلزایمر نبودند هر سه سال یکبار و مجموعاً در طول بازه زمانی ۱۸ سال مورد آزمایش های مربوط به تفکر و حافظه قرار گرفتند.

۲۳ درصد از افراد آفریقایی-آمریکایی و ۱۷ درصد از افراد اروپایی-امریکایی در مدت انجام این پژوهش مبتلا به بیماری آلزایمر شدند. کسانی که در این آزمون ها نسبت به سایرین امتیاز کمتری کسب کردند حدود ۱۰ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر بودند.

بر اساس آزمون هایی که ۱۳ الی ۱۸ سال قبل از ارزیابی نهایی صورت گرفت، هر یک نمره که از نمره آزمون شناختی استاندارد کم می شد خطر ابتلا به آلزایمر در آن فرد ۸۵ درصد افزایش می یافت.

استاندار: اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi