پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آنقدر در هیاهوی خود‌ساخته خود غرق شده‌ایم،فراموش کرده‌ایم آنها هستند

یک شهر برای تمامی افراد طراحی و ساخته می‌شود و تمامی افراد صرف نظر از رنگ پوست، نژاد، جنس، کیش، قومیت، عقیده و هر موقعیت دیگری که داشته باشند به یک اندازه حق استفاده از تمامی امکانات موجود در آن را دارند و باید از حق طبیعی خود بهره‌مند شوند، با این همه همواره گروه‌هایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16064
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

کرونا :

آنقدر در هیاهوی خود‌ساخته خود غرق شده‌ایم،فراموش کرده‌ایم آنها هستند

یک شهر برای تمامی افراد طراحی و ساخته می‌شود و تمامی افراد صرف نظر از رنگ پوست، نژاد، جنس، کیش، قومیت، عقیده و هر موقعیت دیگری که داشته باشند به یک اندازه حق استفاده از تمامی امکانات موجود در آن را دارند و باید از حق طبیعی خود بهره‌مند شوند، با این همه همواره گروه‌هایی از افراد به دلیل شرایط و موقعیتی که دارند از دستیابی کامل حقوقشان محروم مانده‌اند.

آنقدر در هیاهوی خود‌ساخته خود غرق شده‌ایم که فراموش کرده‌ایم در چند قدمی ما کسانی هستند که مثل من و شما حق حیات دارند، نیاز به امکانات بهداشتی و خدماتی دارند، تفریح و سرگرمی می‌خواهند، شغل، درآمد، مسکن، ازدواج و همه نیازهای یک فرد عادی حق طبیعی آنها است و یادمان رفته است که روزی خودمان پیر میشویم و به جرکه ی آنها می پیوندیم و خدای ناکرده حادثه ای خبر نمی کند و آن می شود که نباید شود.

کودکان، زنان، اقلیت‌ها و معلولان از این نوع هستند همچنین بیماری‌ها، تصادفات و حوادث کار، بلایای طبیعی و جنگ از جمله عواملی هستند که می‌توانند به ایجاد نقص عضو در انسان و در نهایت معلولیت منجر شوند.

 

معلولیت، زندگی روزمره انسان را از حالت عادی خارج کرده و سبب ایجاد محدودیت‌هایی می‌شود که کنش‌ها و واکنش‌های فرد معلول را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اگر تمهیداتی برای قراردادن فرد در چرخه طبیعی زندگی در نظر گرفته نشود وی به انزوا کشیده شده و در نتیجه مشکلات روانی و رفتاری جدیدی برای وی و اجتماع در پی‌خواهد داشت و بوجود آمدن این حالت را مسئولین باید جوابگو باشند.

کاروان زیر سایه خورشید اقدام به سفر و حمل پرچم آستانه قدس رضوی در بین مردم نمودند
دنبال کنید

 

۱۸ هزار نفر معلول در استان کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد.

 

تعداد معلولان شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد را ۱۸ هزار نفر اعلام و گفته شده است : جمعیت معلول مستمری بگیر این استان هم اکنون پنج هزار و ۲۳۷ نفر هستند.

حال سوال اساسی اینجاست که ما بقی این معلولین چه می کنند ؟!!!!!!

 

 

گفته می‌شود شهرداری، شورای شهر، راه و شهرسازی،  صنعت معدن و تجارت،  آموزش و پرورش،  فنی و حرفه‌ای،  بنیاد مسکن، بهزیستی، بنیاد جانبازان و امور ایثارگران، علوم و تحقیقات، ارتباطات و فناوری، نظام مهندسی، ورزش و جوانان، بانک‌ها ( اعم از دولتی و خصوصی) صنایع دستی و گردشگری، صدا و سیما،  تشکل‌های غیردولتی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ارشاد اسلامی و وزارت کشور (استانداری و فرمانداری) از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این زمینه مسئولیت دارند.

 

در این رابطه شنیده‌ها و گفته‌ها فراوان است همه به نوعی می‌خواهند ثابت کنند که در این زمینه فعال بوده و نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند اما آیا به شکل درست و قانونی یا تنها برای خلاصی از مسئولیت محول شده بر گردنشان!

 

زجر معلولان از بی‌مهری مسئولان

 

مسئولان مربوطه در ارتباط با مناسب‌سازی معابر و اماکن توجه کنند که کاری نکنند که زجر معلول از بی‌مهری‌های شما باشد چراکه سنگینی ویلچر و هدایت آن برای گذر زندگی شاید روحش را خسته کرده باشد.

 

یکی از نابینایان می‌گوید: وضعیت نامناسب و ناهموار پیاده‌روها تاکنون چندین‌بار سبب سقوط و آسیب‌دیدگی وی شده است.

 

راستی تا به حال فکر کرده‌اید یک‌بار هم که شده خودمان را جای معلولان بگذاریم و روی صندلی چرخدار نشسته و حداقل برای چند دقیقه چرخ ویلچر را در دست گرفته و از اماکن و معابر سطح شهر عبور کنیم؟

تدوین طرح دو فوریت الزام دولت به ارائه لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس
دنبال کنید

 

پس بیایید نگذاریم چرخ ویلچر معلولان در کوچه پس‌کوچه‌های رؤیاهای آنها سرگردان بچرخد.

 

 

۹۷۴۵۱۳۴۱۴۷۴۰۲۸۱۳۴۴۷۷

 

به امید آن روز که شاهد جوانه زدن استعدادهای خاموش معلولان و مسئولین برای حل این معضل اجتماعی  باشیم.

 

 

نکنه،نکنه ماهم همینطورباشیم.

 

دوهفته قبل تلوزیون فیلم مرددویست ساله،بابازی رابین ویلیامزرا پخش کرد.ویلیامز در نقش یک ربات پیشرفته بازی میکرد.

این ربات عاشق میشه ودرونش روارتقاءمیده وحس پیدامیکنه.به دادگاه میره تااز نظرقانونی هم انسان شناخته بشه تابتونه بایک انسان ازدواج کنه.

ولی چون فقط مغزش ازجنس مغزآدمهانبود،قاضی به انسانیتش رأی نمیده.

سرانجام در۷۰سالگی معشوقه اش،وقتیکه ازنزدیک شدن مرگ اوباخبرمیشه،باکمک دوست دانشمندش،پیری ومرگ روبرای خودش برنامه ریزی میکنه ودرکنارزن موردعلاقه اش وزودترازاومی میرد.

فیلمی زیباو پراحساس بود. کسیکه ازهمه نظر(حس،عشق)انسان بودولی……

 

نکنه،نکنه ماهم همینطورباشیم.

بعضی ازانسانهاازنظرظاهری ازآدمهای دیگه کم دارند. دچارکمبودهای ظاهری وجسمی هستند. شایدآنهاراهم بایدبازبینی کنیم.

آنهاآدمهایی هستندکه ازنظرعاطفی وحسی والاترو پراحساس تر از بقیه هستند،فقط به خاطرظاهر،نوع حرف زدن و……….. متفاوتند.

 

آیاآنهاراانسان ودرای حق انسانی میدانیم.؟؟؟؟!!!!

 

شایدآنهاهم بایدبروندوبخاطر پراحساس بودن یا عشق دردادگاه زندگی وازقضات سخت گیر(مردم باچشمان ظاهربینشان)حکم انسانیت بخواهند.؟؟؟

 

آیاحقّ عاشق شدن،خواستن،نزدیک شدن،شورو…….رادارندیانه؟؟؟؟؟؟

 

پس خواهش میکنم زود حکمتان راصادرکنیدکه این آدمهاعمری محدود دارند و شاید عمرشان به  تفکر و شُور شما قد ندهد و ناکام ازپیش ما بروند.

تنفس….

دادگاه وارد شُورمی شود…..

 

 

 

 

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi