سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رشد ۱۲ درصدی میزان تولید گندم در بوکان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ مدیر جهاد کشاورزی بوکان صلاح‌الدین حقگویی در جمع بهره‌برداران بخش کشاورزی بوکان اظهار کرد: این شهرستان از نظر کشاورزی دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است. وی با بیان اینکه در این میان خشکسالی و کمبود آب را نیز در کشت اراضی مورد توجه قرار می‌دهیم، تصریح کرد:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15101
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۲۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ مدیر جهاد کشاورزی بوکان صلاح‌الدین حقگویی در جمع بهره‌برداران بخش کشاورزی بوکان اظهار کرد: این شهرستان از نظر کشاورزی دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه در این میان خشکسالی و کمبود آب را نیز در کشت اراضی مورد توجه قرار می‌دهیم، تصریح کرد: توجه به وضعیت دریاچه ارومیه یکی از مهمترین برنامه‌‌های جهاد کشاورزی این شهرستان در زمینه کشت انواع محصولات کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه شهرستان بوکان در زمینه کشت گندم یکی از شهرهای مهم آذربایجان غربی است، از کسب رتبه نخست این شهرستان در میزان تولید گندم در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته ۸۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شده بود.

این مسئول با بیان اینکه امسال ۷۰ هزار هکتار از اراضی بوکان زیر کشت انواع غلات رفته است، اعلام کرد: در این میان گندم با ۶۰ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشترین سم را به خود اختصاص داده است.

حقگوی از رشد ۱۲ درصدی میزان تولید گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۰ هزار تن گندم از اراضی دیم و آبی این شهرستان برداشت شود.

شهرستان بوکان با ۲۲۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

پایگاه خبری تحلیلی

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi