جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دشمنان در مذاکرات ، منافع ملی ما را هدف گرفته اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ یکی از اصول تاثیرگذار در استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تنومند شدن شجره طیبه انقلاب پایبندی مردم و مسئولین به آرمانهای متعالی انقلاب و اصل ولایت فقیه است، و همت و پایبندی به این اصل تداوم این حرکت عظیم را به دنبال دارد . آقای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14920
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲:۴۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ یکی از اصول تاثیرگذار در استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تنومند شدن شجره طیبه انقلاب پایبندی مردم و مسئولین به آرمانهای متعالی انقلاب و اصل ولایت فقیه است، و همت و پایبندی به این اصل تداوم این حرکت عظیم را به دنبال دارد .

آقای دکتر فاضل حاجی زاده ابراهیمی متولد آبادان ، از زمره مدیران خوش سابقه ای است که در عرصه های مختلف انقلاب  نظیر:مشاورومعاون وزیرعلوم تحقیقات وفناوری,تحلیلگر و پژوهشگر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران , مدیرکل درمسئولیتهای متعدد , عضو جامعه مهندسین کشور و دهها کمیته و شورای راهبردی , پیشینه درخشانی دارد.

ایشان هم اکنون عضوهیات علمی دانشگاه واز اساتید مجرب و با سابقه دانشگاههای امیرکبیرتهران,صنعتی قم,خلیج فارس آبادان,پیام نوروآزاداسلامی آبادان میباشد و در سنگر آموزش عالی کشور فعالیت دارد .

با عنایت به تجربیات ارزنده ایشان در حوزه های مختلف برآن شدیم تا گفتگویی در خصوص میزان ولایت پذیری مسئولین در شرایط کنونی کشوررا با ایشان داشته باشیم   .

۱- جناب آقای دکتر حاجی زاده جنابعالی منشاء اعتماد مردم به نظام ولایی را در چه میدانید ؟

دکتر حاجی زاده : امروزه در ادبیات و متون علوم سیاسی براساس مبانی، نگرشها و تجربیات تاریخی تقسیم بندیهای مختلفی از حکومتها وجود دارد که طبق آن حکومتها از حیث مدل به انواع مختلفی تقسیم می شوند، در یک تقسیم بندی کلی و بر اساس نحوه اداره آنها حکومتها به سه دسته کلی تقسیم میشوند :

دسته اول نظامهای پلیسی مانند سیستمهای استبدادی کمونیستی هستند و دسته دوم دموکراسی های غربی هستند که ازتذویر و تبلیغات استفاده می کنند، اما سومین مدل نظام اسلامی است که با محبت و عطوفت مردم اداره می شود و نمی خواهد و نمی تواند با دو شیوه اول اداره شود و بر این اساس دراین نوع حکومت اعتماد و محبت مردم به نظام از جایگاه بنیادینی  برخوردار است در راس چنین نظامی رهبری دینی و سیاسی که اهم مواضع آن برگرفته از احکام و شریعت اسلام و در دفاع از حقوق مردم می باشد قرار دارد. از همین جا میتوان علت اعتماد متقابل مردم و نظام را دریافت، در یک کلام پاسخ سوال شما ، اعتقاد به وجود اصل ولایت فقیه و رهبری آگاه و بصیر می باشد .

۲- آقای دکتر لطفا بفرمایید در عرف ادبیات سیاسی جایگاه ولایت فقیه چگونه تبیین می شود؟

دکتر حاجی زاده : مردم تا به حال وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اند اما مسئولین و کارگزاران نظام باید توجه بیشتری به خدمت صادقانه به این مردم وفادار داشته باشند الگوی مسئولین باید دلسوزی و مواضع ارزشمند رهبر معظم انقلاب باشد .

مسئولین و کسانی که وظیفه اجرایی و حکومتی دارند وظیفه سنگینی عهده دار هستند الگوی جامعه ولایی باید ولایت امیرالمومنین به معنی واقعی کلمه باشد وقتی که می خواهیم دم از علی بزنیم باید حرمت آنرا هم حفظ کنیم طوری عمل نکنیم که قولمان با عملمان متفاوت باشد در حرف و عمل باید ولایی باشیم. امروز ولی امر مسلمین شخصیت معنوی و منحصر به فردی دارد سلامت نفس، ساده زیستی، دلسوزی، هوشمندی، جسارت و آگاهی بی نظیری در مواجهه و برخورد با ابرقدرتها و استکبار جهانی که بر گرفته ار صفای باطن و ید طـولای الهـی ایشـان دارد باید در عمـل مسئولین نیـز ظهور و تبلور داشته باشد . باید بدانیم که ولایت فقیه در جامعه امروز ما عمود خیمه انقلاب است بنابراین تبعیت از چنین جایگاهی امری اجتناب ناپذیر است .

در یک نگاه رمز موفقیت مسئولین و مجموعه قوای سه گانه در تبعیت عملی از رهبری معظم انقلاب است و این موضوع مهمترین عامل اعتماد مردم به مسئولین  وتبیین جایگاه ولایت مطلقه فقیه است .

رمز موفقیت هر مسئولی که توفیق و افتخار خدمتگذاری به مردم عزیز را پیدا نموده اند پشتیبانی از ولایت فقیه است، هر حرکت و گفتاری که روح اعتماد مردم را به مسئولین و کارگذاران  متزلزل و در پشتیبانی از آنان خللی وارد سازد خیانت است. تبلور عینی همزبانی دولت و مردم تبعیت کامل از فرامین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است .

شما به وضوح دریافتید مسئولینی  که با شعار ولایت مداری در بالاترین جایگاه های  اجرایی کشور قرار گرفتند اما با یک تزلزل نتوانستند بر باور ولایی خود پایبند باشند بنابراین در عمل باید تبعیت پذیری مسئولین نشان داده شود در واقع به عمل کار برآید این مسئله مهمترین موضوعی است که باید مد نظر قرار گیرد.

۳- جناب آقای دکتر حاجی زاده، لطفا بفرمایید شکل گیری و تقویت اعتماد متقابل بین ملت و دولت و شرط تحقق این همکاری چگونه ممکن خواهد بود ؟

دکتر حاجی زاده : همانطور که مطرح شد تبلور عینی همزبانی دولت و ملت در تبعیت کامل مسئولین از فرمایشات و رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب است، تاکید رهبری انقلاب بر عنصر همدلی که در شعار سال ۱۳۹۴  تبلور یافته موضوعی بوده است که در گذشته نیز مطرح فرموده اند ایشان تاکید داشتند : همه آحاد ملت و به خصوص مسئولین کشور باید نعمت وحدت و اتفاق و همدلی را که خدای متعال آن را به ما ارزانی داشت برای خود حفظ کنند و آن را به خطر نیاندازند. ایشان فرمودند : هم دولت، ملت را به معنی واقعی کلمه قبول داشته باشند و ارزش و اهمیت و توانایی های ملت را به درستی بپذیرد، هم ملت به دولت که کارگذار کارهای او است به معنای حقیقی کلمه اعتماد کند

پذیرش جایگاه والای ملت و توانایی های عظیم آن از سوی دولت و استفاده از این نیروی عظیم در مسیر پیشرفت کشور و حل مشکلات از جمله مسائل مهم در این زمینه است که همواره مورد تاکید رهبری بوده است همچنین بدانیم این توجه به توانایی های ملت صرفا به عنوان مسئله ای تبلیغاتی مطرح نمی شود ۴- آقای دکتر، در خصوص عدم تمکین تیم مذاکره کننده به دستور رهبری درخصوص انتشار فکت شیت ایرانی و مواضع مقام معظم رهبری چه تحلیلی دارید؟

 دکتر حاجی زاده : همانگونه که بارها مقام معظم رهبری تأکیید داشتند تیم مذاکره کننده مادامی که از منافع ملی کوتاه نیایند مورد تأیید و حمایت ایشان هستند باید دید آیا مذاکرات ما را به منافع ملی می رساند یا خیر، آیا با مذاکرات چرخ اقتصاد به راه می افتد یا نه، آنچه پیش می رود نه تنها انرژی هسته ای بلکه منافع ملی ما هم هدف قرار گرفته است. باید همه همدل از منافع ملی دفاع کنیم و پشتیبان تیم مذاکره کننده باشیم دولت هم نباید از کسانیکه نگران هستند و معتقدند که در مذاکرات باید محکم باشیم اظهار نگرانی و یا انتقاد کند بلکه باید آنها را پشتیبان واقعی خود بداند. بهر حال همه ی ما در حال حاضر از جزئیات مذاکرات خبر نداریم و باید منتظر بیانیه های رسمی از سوی دولت باشیم و این بخاطر اعتمادی است که نسبت به دولتمردان باید داشته باشیم. اما آنچه مشخص است توهین ها و ادعاهای مضحک و دشمنی هایی است که روز به روز از سوی غرب علیه جمهوری اسلامی بیشتر می شود. بنابراین هرگونه تصمیم در مذاکرات و منطق حاکم بر آن صرفاً بر اساس رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبری باید باشد. در غیر این صورت هیچ نتیجه ای عاید کشور نخواهد شد.
۵- آقای حاجی زاده، با توجه به گذشت ۲ سال از طول عمر دولت یازدهم و عدم تحقق وعده های اقتصادی دولت ،پیشنهاد شما به دولت دراین مورد چیست ؟

دولت همواره باید چتر حمایتی خود را بر تولید کنندگان داشته باشد زیرا هرچه تولید کنندگان فعالتر باشند، صادرات غیر نفتی ما بهتر خواهد بود و در نتیجه اشتغال زایی بیشتر و ناهنجاریهای اجتماعی کمتر خواهد بود.

گره زدن چرخه اقتصاد با موضوع مذاکرات هسته ای اشتباه بزرگی است. کشور باید روی پای خود بایستد . چراغ راه حل مشکلات اقتصادی و همپشتی مردم در اقتصاد مقاومتی نهفته است، اقتصاد مقاومتی یعنی بهره گیری از عقل، تدبیر و نرمش قهرمانانه به همراه پایداری بر اصول انقلاب در صحنه مقابله با دشمنان است به اعتقاد بنده دولت ادامه مسیر باقی مانده اداره کشور را باید بر اصول چنین اقتصادی بناگذارد. استفاده از همه ظرفیت ها و سوق دادن تمامی ابزارهای فرهنگی در تشویق مردم به مصرف صحیح محصولات و تولیدات داخلی و به تبع آن فراهم آوردن فرصت های برابر برای تمامی بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و همچنین بالا بردن نقش بنگاه های کوچک اقتصادی در داخل کشور جهت افزایش تولید مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی بحساب می آید.

پایگاه خبری تحلیلی

شهرداری پیرانشهر ؛ بعنوان شهردار نمونه انتخاب شد
دنبال کنید

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi