جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وزیرکشور را استیضاح می‌کنم

بهارستان در تعطیلی است و علی مطهری رو به نامه‌نگاری آورده است؛ نامه‌ای که به شکلی یک نوع اتمام حجت‌ است با شخص رئیس‌جمهوری؛ تلنگری بر اینکه وضعیت سیاست داخلی را به حال خودش رها نکنید و تا دیر نشده، برای این امور خودسرانه چاره‌ای بیندیشید. مطهری درعین‌حال تهدید کرده که رحمانی‌فضلی را دیر یا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14805
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۸:۵۱

کرونا :

وزیرکشور را استیضاح می‌کنم

بهارستان در تعطیلی است و علی مطهری رو به نامه‌نگاری آورده است؛ نامه‌ای که به شکلی یک نوع اتمام حجت‌ است با شخص رئیس‌جمهوری؛ تلنگری بر اینکه وضعیت سیاست داخلی را به حال خودش رها نکنید و تا دیر نشده، برای این امور خودسرانه چاره‌ای بیندیشید.

مطهری درعین‌حال تهدید کرده که رحمانی‌فضلی را دیر یا زود استیضاح خواهد کرد، اگر کماکان در بر همین پاشنه بچرخد. نامه مطهری صراحت دارد و در آن به برخی توصیه‌ها و تهدیدها از سوی برخی نهادها و لزوم مقابله با آن اشاره شده.

مطهری از عدم دخالت نهادها در امور یکدیگر گفته و کنایه‌ای به حسن روحانی انداخته؛«این تهدیدها و اعمال محدودیت‌ها در دولت سابق نبود». و اینکه «بهانه توجیه وضع موجود قابل پذیرش نیست زیرا مردم با توجه به شعارها و وعده‌های جناب‌عالی به شما رأی دادند و همراهی مسئولان اجرائی با طرفداران خفقان را در این دولت برنمی‌تابند».

او همچنین بنا دارد به گفته خودش «به کمک نمایندگان خوش‌فکر و مدافع آزادی بیان» نسبت به استیضاح وزیر کشور اقدام کند.

او در این نامه نوشته همایش «دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی» در کرج که از دو ماه پیش توسط «کانون همبستگی دانشجویان و دانش‌آموختگان» برای روز پنجشنبه هفتم خرداد سال جاری تدارک دیده شده بود و از اینجانب و آقایان توکلی، موسوی‌لاری، حبیبی و اصغرزاده دعوت به عمل آمده بود و لااقل بنده به‌سختی و با اصرار کانون مذکور پذیرفتم، به علت مخالفت و تهدید امام‌جمعه کرج و یک نهاد نظامی و یکی از نمایندگان کرج و به‌دنبال آن سستی و بی‌مسئولیتی و عقب‌نشینی استاندار البرز و فرماندار کرج لغو شد.

روحانی: راهپیمایی اربعین در داخل و خارج مرزها برگزار نخواهد شد
دنبال کنید

گفته بودند «اگر این همایش برگزار شود، بدتر از شیراز می‌کنیم و قلم پایشان را می‌شکنیم» و متأسفانه استاندار و فرماندار هم به‌جای آنکه بگویند ما طبق قانون با شما برخورد می‌کنیم، تسلیم قانون‌شکنان شدند».

او در ادامه نامه‌اش خطاب به روحانی نوشته «اداره درست کشور منوط به این است که مقام‌ها و نهادهای مختلف در کار یکدیگر دخالت نکنند. امام‌جمعه یا نهاد نظامی یا نماینده مجلس و مانند اینها نباید در این‌گونه امور و به‌طور کلی در امور اجرائی دخالت کنند والا هرج‌ومرج و حکومت ملوک‌الطوایفی پدید می‌آید.

حادثه شیراز نیز ناشی از همین معضل و سستی مسئولان اجرائی استان بود. از جناب‌عالی به‌عنوان رئیس‌جمهور که مطابق اصل صدوسیزدهم قانون اساسی، مسئول اجرای قانون اساسی هستید سؤال می‌کنم این وضعیت در دولت شما تا کی قرار است ادامه پیدا کند و برخی استانداران و فرمانداران سست‌عنصر به‌جای اجرای قانون به اجرای اوامر دوستان نادان انقلاب بپردازند».

مطهری همچنین تأکید کرده «قبول دارم همیشه فشارها بر دولت‌هایی که قصد اجرای کامل قانون اساسی را دارند، بیشتر است و این تهدیدها و اعمال محدودیت‌ها مثلا در دولت سابق نبود و در نتیجه فضای آزادی بیان در این دولت بسته‌تر است، اما این عذر برای توجیه وضع موجود قابل پذیرش نیست، زیرا مردم با توجه به شعارها و وعده‌های جناب‌عالی به شما رأی دادند و همراهی مسئولان اجرائی با طرفداران خفقان را در این دولت برنمی‌تابند.

اگر برای لغو یک برنامه بگویند در صورت حضور این فرد یا افراد در این شهر، مردم شهر با هم درگیر می‌شوند پس برنامه لغو می‌شود، قابل قبول است اما اینکه مقامات و نهادهای حکومتی بگویند اگر فلان برنامه اجرا شود، ما به‌هم می‌ریزیم و استاندار و فرماندار هم بترسند و کوتاه بیایند و آرمان بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آزادی بیان را زیر پا بگذارند، قابل قبول نیست».

شهید و شهادت + کلیپ شهدای هسته ای
دنبال کنید

او در پایان نامه چنین نوشته «اینجانب هشدار می‌دهم که اگر یک‌بار دیگر این‌گونه حوادث تکرار شود، با همه اعتقادی که به حمایت از دولت دارم، به کمک نمایندگان خوش‌فکر و مدافع آزادی بیان در مجلس، وزیر کشور را استیضاح خواهیم کرد. امید است اقدامات و دستورات جناب‌عالی، قبل از این اتفاق، این وضع را به سامان رساند».

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi