سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سهم آذربایجان غربی از صدا و سیما چه می‌توان باشد ؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ شاید بدون اغراق بتوان گفت که یکی از ارگان های بسیار موثر در هدایت افکار عمومی و جلب رضایتمندی اقشار مختلف مردم ، صدا و سیمای استان می باشد. با اینکه صدا و سیمای استان در سالهای گذشته با تولید سریال های مخاطب پسند که حتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14671
تاریخ انتشار : جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ شاید بدون اغراق بتوان گفت که یکی از ارگان های بسیار موثر در هدایت افکار عمومی و جلب رضایتمندی اقشار مختلف مردم ، صدا و سیمای استان می باشد. با اینکه صدا و سیمای استان در سالهای گذشته با تولید سریال های مخاطب پسند که حتی گاهی به صورت سراسری از رسانه ی ملی هم شاهد پخش آن بودیم در این امر موفق بوده باشد ولی تولید این اثرات ، به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد و این امر باعث مخاطب گریزی و روی آوردن مردم استان، به دیگر شبکه های استانی و سراسری و در نهایت تاسف، به شبکه های ماهواره ای خارجی میشود.

*/ تداوم رشد مخاطبان ایرانی کانال های ماهواره ای، واقعیتی گریز ناپذیر است که به مثابه تهدیدی برای فرهنگ کشور محسوب می شود. آنچه مهم است اینکه صدا و سیما باید قدرت نرم افزاری خود را تقویت نماید، تا بتواند ضمن اقناع مخاطب و انتقال ارزش های ایرانی، به مرجع مورد اطمینان مردم در زمینه کسب خبر، افزایش آگاهی و … تبدیل گردد. که در این میان، جای خالی برخی از تولیدات استانی در پوشش خبری و برنامه های زنده  روی آنتن، هم کاملا مشهود می باشد.

// حالا دیگر شنیدن این جمله که صدا و سیمای استان هیچ جذابیتی برای جلب بیننده ندارند، محفل هر مجلسی شده است. اگرچه نمی‌توان به طور قاطع گفت که تلویزیون استانی، هیچ برنامه جذابی ندارد، اما این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد. بخصوص که رسانه ی استانی یک رسانه ی انحصاری است و بیش از همه در معرض پس زدن پیام توسط مخاطبان است.

*** رسانه استانی باید توجه داشته باشد که بستن و یک طرفه نمودن فضا، پر کردن برنامه ها از محتواهای خنثی و بی مایه و سانسور کردنِ مردم و مشکلاتشان و کاهش برنامه های مخاطب پسند، نه تنها موجب رشد ظرفیت فکری مردم نخواهد شد؛ بلکه مردم را به سمت رسانه های خارجی و بیگانه متمایل خواهد کرد و دود آن در نهایت به چشم خودمان خواهد رفت که این امر با بررسی آمار ازدواج و طلاق در استان، کاملا مشهود می باشد.

خلاصه اگر بخواهیم در نقد عملکرد صدا وسیمای استانی به تفصیل بحث کنیم مثنوی هفتاد من میشود. واقعیت تلخ آن است که در کوران زد و بند های سیاسی افرادی در پشت سکان هدایت شبکه های استانی قرار گرفته اند که با الفبای کار فرهنگی و هنری بیگانه اند و در پشت چهره به ظاهر فرهنگی و هنری مشغول مراودات سیاسی خود هستند.

نسل برهان

پایگاه خبری تحلیلی

راهیابی ۲ ورزشکار کُرد مهابادی به مسابقات قهرمانی قوی ترین مردان کشور
دنبال کنید

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi