جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آیا ماکو از پیشرفت خوی ناراضی است ؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛  آنچه که در این میان مهم است، دوستی و برادری مردمان با فرهنگ و با اصالت دو شهر ماکو و خوی میباشد که هرگز اتحاد و همبستگی خود را فدای جوسازی‌های برخی از رسانه‌ها و مسئولین نخواهند کرد و از پیشرفت و توسعه یکدیگر خوشحال و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14667
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛  آنچه که در این میان مهم است، دوستی و برادری مردمان با فرهنگ و با اصالت دو شهر ماکو و خوی میباشد که هرگز اتحاد و همبستگی خود را فدای جوسازی‌های برخی از رسانه‌ها و مسئولین نخواهند کرد و از پیشرفت و توسعه یکدیگر خوشحال و برای تحقق این مهم تلاش خواهند نمود.

** آذربایجان غربی، این استان ثروتمند و غنی از حیث منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری، سالیان سال است که به بهانه واهی مرزی بودن و مسائل امنیتی ناشی از آن، از قطار توسعه و پیشرفت کشور بازمانده و با محرومیت‌های اقتصادی، بهداشی، اجتماعی و… فراوانی دست و پنجه نرم میکند، و همین عامل موجب شده است تا ظرفیت‌های منحصر به فرد این استان در زمینه‌های صنعتی، تجاری و گردشگری مغفول بماند.

*/ بی‌شک پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی، ارتباط تنگاتنگی با اتحاد و همکاری برادرانه تمامی شهرستان‌ها و مسئولین استان داشته و اکنون که کم کم میرود تا از شدت نگاه امنیتی حاکم بر این خطه از ایران و آذربایجان کاسته شده و استارت توسعه و حرکت روبه جلوی آن با اتکا بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های محلی زده شود، متاسفانه زمزمه‌های تفرقه آمیزی از محافلی در شمال استان به گوش میرسد که بسیار زجرآور و دردناک است.

** در حالی که در روزهای اخیر خبری مبنی بر از سرگیری پروازهای فرودگاه خوی در سایت فرمانداری این شهرستان منتشر شده و همگان از این رویداد ابراز خوشحالی نمودند، برخی رسانه‌های محلی با قرار دادن خبری در خروجی خود، از کارشکنی مسئولین منطقه آزاد ماکو در نصب بنرهای مربوط به اطلاعات پروازی فرودگاه خوی در سطح شهر ماکو خبر داده و با استناد به برخی منابع آگاه چنین مدعی شدند: «مسئولین منطقه آزاد ماکو به حدی از برقراری مجدد پروازهای فرودگاه خوی ناراحتند که حتی مانع از نصب بنر اطلاع رسانی زمان پروازهای فرودگاه خوی در این شهر شدند!».

بعد از شایعات اخیر بالاخره سازمان منطقه آزاد ماکو با انتشار اطلاعیه‌ای، نسبت به ادعاهای مطرح شده توسط رسانه‌های شهرستان خوی واکنش نشان داده و هرگونه کارشکنی از سوی این سازمان در راستای اطلاع رسانی زمان پرواز‌های فرودگاه خوی را تکذیب نمود.

در این اطلاعیه آمده است:

«چندی است برخی رسانه های محلی با ایراد و اتهامات ناروا در حق مردم ماکو عملا قصد دارند با وارونه جلوه دادن اقدامات انجام گرفته و تلاشهای منطقه آزاد ماکو در توسعه منطقه، جو تشویش و بد اندیشی را در منطقه حاکم نمایند. در آخرین اقدام صورت گرفته ادعاهایی در مورد ممانعت از نصب بنرهای فرودگاه خوی در سطح شهر ماکو از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو مطرح شده است و این اقدام در راستای ممانعت و مخالفت با پیشرفت دیگر شهرها عنوان شده است.

در این زمینه موکد می دارد که اصولا مدیرعامل و مسئولان منطقه آزاد ماکو پیشرفت آذربایجان غربی را در گرو توسعه منطقه آزاد ماکو می دانند و عملا خود را منفک از سایر شهرهای استان تلقی نمی کنند. بدون شک توسعه شهرهای آذربایجان غربی آرزوی قلبی مسئولان منطقه آزاد ماکو است و تلاشهای صورت گرفته نیز بر این مسئله صحه می گذارد.

روابط عمومی منطقه آزاد ماکو با رد چنین شایعاتی خواستار ایجاد همدلی و همزبانی میان مردم منطقه و مسئولان استانی و شهری برای توسعه استان آذربایجان غربی و ایران اسلامی است.»

***/ صحت و سقم مطلب منتشر شده در رسانه های شهرستان خوی با توجه به استناد آنها به «برخی منابع آگاه»، قابلیت تایید و یا تکذیب ندارد، اما اظهارات رئیس منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با شبکه استانی در رابطه با از سر گیری فعالیت‌های فرودگاه خوی نیز تا حدودی غیر منطقی بوده و با آنچه که در اطلاعیه این سازمان آمده است تطابق و همخوانی ندارد! چرا که وی در این گفت و گو اظهار داشت: «منطقه آزاد ماکو و فرودگاه این شهر قابل قیاس با شهرستان خوی و فرودگاه این شهر نیست و شأن مردم ماکو بیش از اینهاست و بازگشایی فرودگاه خوی کلاً برای ما اهمیتی ندارد و مهم نیست. اکنون موضوع فرودگاه ماکو فرق دارد چرا که به منطقه آزاد تبدیل شده و توجیه اقتصادی آن نسبت به خوی متفاوت است چراکه فرودگاه خوی با اورمیه یک ساعت و ربع فاصله دارد در حالی که فاصله اورمیه با ماکو حداقل ۳ ساعت و نیم است. فرودگاه خوی ضرورتی برای تأسیس نداشت و در آن موقع هم خود ما اقدامات کار را انجام داده ایم و آقای سعادت نیز استاندار وقت بود و تلاش ما پیشرفت هرچه بیشتر منطقه آزاد ماکو است و بس!».

به هر حال لازم و ضروری است تا هر دو طرف این ماجرا با در نظر گرفتن منافع استان و در راستای پایان دادن به اختلافاتی که بی شک دود آن مستقیما در چشم مردم دو شهرستان محروم خوی و ماکو خواهد رفت، دست از اظهارنظرهای نامعقول خود برداشته و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «همدلی و همزبانی» نام گذاری شده است، با اتحاد و هم بستگی و با مد نظر قرار دادن ضرورت توسعه و پیشرفت استان جهت جبران پسرفتها و عقب ماندگی‌های گذشته، در مسیر سازندگی و آبادانی آذربایجان غربی حرکت نموده و از هرگونه اقدام تفرقه آمیز به شدت خودداری نمایند.

آنچه که در این میان مهم است، دوستی و برادری مردمان با فرهنگ و با اصالت دو شهر ماکو و خوی میباشد که هرگز اتحاد و همبستگی خود را فدای جوسازی‌های برخی از رسانه‌ها و مسئولین نخواهند کرد و از پیشرفت و توسعه یکدیگر خوشحال و برای تحقق این مهم تلاش خواهند نمود.

پایگاه خبری تحلیلی

دریافت تسهیلات برای ۱۴۵ واحد تولیدی در استان مصوب شد
دنبال کنید

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi