پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تولد ۴۸۲۹ کودک در سال گذشته در بوکان

به گزارش پایگاه خبریتحلیلی بوکان نیوز ؛ دکتر شادی قادری سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: در سال جاری برای مراکز بهداشتی درمانی تیکان تپه و رحیم خان که دارای حکم تخریب هستند، ساختمان احداث می شود. */ وی که در جلسه هم اندیشی کارشناسان مسئول ستاد مرکز بهداشت با پزشکان خانواده سخن می گفت،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14666
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

به گزارش پایگاه خبریتحلیلی بوکان نیوز ؛ دکتر شادی قادری سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: در سال جاری برای مراکز بهداشتی درمانی تیکان تپه و رحیم خان که دارای حکم تخریب هستند، ساختمان احداث می شود.

*/ وی که در جلسه هم اندیشی کارشناسان مسئول ستاد مرکز بهداشت با پزشکان خانواده سخن می گفت، افزود: عملیات احداث ساختمان مرکز بهداشتی دمرانی شهری – روستایی شماره ۸ نیز با کمک خیرین آغاز شده است.

*/ سرپرست مرکز بهداشت ادامه داد: با توجه به تغییرات برنامه ها و همچنین نیروها و همچنین به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر این جلسه برگزار شده است.

** صلاح الدین فرخی کارشناس مسئول بهداشت خانواده نیز در این جلسه گفت: درصد زایمان های اول به نسبت سالهای قبل رو به کاهش است و این امر یا به دلیل ارتقای سن مطلوب باروی است و یا عدم تمایل زوجین تازه ازدواج کرده به فرزند آوری است.

وی افزود: در سال ۹۳ در شهرستان بوکان ۴ درصد زایمان ها مربوط به مادران زیر ۲۰ سال و مابقی مربوط به سنین بالای ۲۰ سال است که بیانگر انتقال گروه سنی مادران زایمان کرده به سنوات بالاتر است.

فرخی افزود: در سال گذشته ۴۷۹۴ مورد واقعه زایمان روی داده که منجر به تولد ۴۸۲۹ کودک شده است همچنین در سال ۹۳ تعداد ۷۲ مورد دو قلوزایی و سه مورد ۵ قلو زایی روی داده است.

تولد ۴۸۲۹ کودک در سال گذشته در بوکان 3

 

پایگاه خبری تحلیلی

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

احمد جمعه , 8 خرداد 1394 - 20:31

ای بابا. چقدر زیاد

logo-samandehi