جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کاهش بیش از ۱۵ درصدی سطح زیر کشت چغندرقند در بوکان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: از ابتدای فصل کشت بهاره تا کنون ۲۶ هزار و ۱۳۵ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت بهاره رفته است که سطح زیر کشت چغندر قند امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است .صلاح

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14499
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۷:۴۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: از ابتدای فصل کشت بهاره تا کنون ۲۶ هزار و ۱۳۵ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت بهاره رفته است که سطح زیر کشت چغندر قند امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است .
صلاح الدین حقگوی با بیان این مطلب افزود: به دلیل برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه، رعایت الگوی کشت در بخش کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب، سطح زیر کشت چغندرقند کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: از محصولات کشت شده در بوکان، چغندرقند با ۴۴۷۸ هکتار بیشترین میزان کشت محصول بهاره را به خود اختصاص داده است و پس از آن نخود دیم با ۱۹ هزار هکتار در جایگاه دوم قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان ادامه داد: میانگین عملکرد چغندرقند در بوکان به‌صورت میانگین ۵۵-۶۰ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود امسالاز اراضی زیر کشت چغندرقند در این شهرستان ۲۷۰ هزار تن برداشت شود.

وی همچنین از افزایش ۱۰ درصدی اراضی زیر کشت نخود در سال زراعی جاری خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال از مجموع ۱۹ هزار هکتار سطح زیر کشت نخود دیم ۶۱۷۵ تن محصول برداشت شود.

حقگوی درباره دلیل افزایش کشت نخود در این شهرستان گفت: به دلیل خرید تضمینی این محصول در سال گذشته و سیاست‌های حمایتی دولت، میزان اراضی زیر کشت این محصول افزایش یافته است.

در شهرستان بوکان ۱۱۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد که از این میزان ۲۵ هزار هکتار آن آبی و بقیه به صورت دیم کشت می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی

برگزاری اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۳۶
دنبال کنید

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi