جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برنامه‌های دولت برای مدیریت دوران پس از تحریم

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به برنامه‌های دولت برای مدیریت دوران پس از تحریم، گفت: باید حتما با برنامه، نقشه راه و انضباط جلو برویم، زیرا اگر هجوم دلارهای نفتی با انضباط همراه نباشد به بیماری هلندی و دیگر مشکلات منجر خواهد شد. به گزارش شانا، محمد نهاوندیان دیروز (پنجشنبه ٣١ اردیبهشت ماه) در جمع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14414
تاریخ انتشار : جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۸:۴۶
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به برنامه‌های دولت برای مدیریت دوران پس از تحریم، گفت: باید حتما با برنامه، نقشه راه و انضباط جلو برویم، زیرا اگر هجوم دلارهای نفتی با انضباط همراه نباشد به بیماری هلندی و دیگر مشکلات منجر خواهد شد.

به گزارش شانا، محمد نهاوندیان دیروز (پنجشنبه ٣١ اردیبهشت ماه) در جمع اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت الگوسازی مبادلات و تعاملات اقتصادی برای استفاده از سرمایه‌ های داخلی و خارجی، گفت: اتاقهای بازرگانی، صنایع و معادن کشور با مشارکت دولت و با توجه به شرایط جدید حاکم در ایران، به تولید ملی کمک کنند.


رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری با تاکید بر این که دولت و بخش خصوصی باید همنوا شوند، افزود: برنامه دولت تدبیر و امید برای تدوین برنامه ششم توسعه این است که اولویتها در کشور را به صورت شفاف اعلام کند.


نهاوندیان با بیان این که دولت بنا ندارد، تنها شریک طرف سرمایه‌ گذار خارجی باشد، اظهار کرد: باید با ایجاد کنسرسیومها و اتحادیه‌ هایی در داخل، از توان و ظرفیت داخلی کشور بهره کامل را ببریم.


وی با اشاره به جلسات رئیس‌ جمهوری با سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی در سفرهای استانی دولت تدبیر و امید، گفت: باید از این فرصتی که در دولت پیدا شده و با تعامل دوسویه در کنار آسیب‌ شناسی، مسائل کشور را حل کنیم.


نهاوندیان با بیان این که عوض شدن شرایط کشور از لحاظ مناسبات اقتصادی و شکسته شدن زنجیره‌ های تحریم نباید منجر به واردات بیشتر شود، گفت: باید با مشارکت بیشتر بخش خصوصی اتاقهای بازرگانی؛ همچنین تشکلهای اقتصادی شاهد بازارگشایی صادراتی در کشور باشیم.

هماهنگی لازم در خصوص طرح برجام با شورای امنیت‌ملی و دفتر رهبری صورت گرفته است
دنبال کنید


رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری وظیفه دولت را تسهیل روابط با کشورهای خارجی دانست و افزود: اتاقهای بازرگانی باید تجمیع توان بخش خصوصی را بر عهده بگیرند و با توجه به شرایط بی‌ سابقه کنونی کشور همانگونه که دولت نیز بارها اعلام کرده، کارها باید در کشور به بخش خصوصی واگذار شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی با تاکید بر این که حالت روحی مردم بزرگترین سرمایه برای کشور است، به شرایط حساس کنونی کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد ایران را شاهد هستیم و شرایط برای یک جهش اقتصادی آماده است.


نهاوندیان با تاکید بر این که همزمان با دفاع از حقوق هسته‌ ای، باید موانع راه توسعه، تولید و صادرات را در کشور برداریم، هدف دولت تدبیر و امید را حفظ حق توسعه در همه بخشهای اقتصادی کشور عنوان کرد و ادامه داد: توسعه در کشور تنها مختص به مسائل هسته‌ ای نیست و همه بخشهای کشور را شامل می‌ شود.


رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که دولت یازدهم عزتمندانه زنجیره‌ های تحریم را شکسته و محصولات تولیدی کشور وارد رقابت جهانی شود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi