پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ایجاد تضاد اعتقادی وطایفه ای وترویج ضدهنجارها به دور از اخلاق رسانه ای است

عضو کانون خبرنگاران گچساران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کرونانیوز  عنوان کرد: ایجاد تضاد اعتقادی وطایفه ای وترویج ضدهنجارها به دور از اخلاق رسانه ای است. مدیر مسئول سایت تحلیلی خبری آوای جنوب گفت:در نشستی که با حضور رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گچساران واصحاب رسانه برگزار شد علاوه بر آسیب شناسی رسانه ای جهت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13480
تاریخ انتشار : شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

کرونا :

ایجاد تضاد اعتقادی وطایفه ای وترویج ضدهنجارها به دور از اخلاق رسانه ای است

عضو کانون خبرنگاران گچساران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کرونانیوز  عنوان کرد: ایجاد تضاد اعتقادی وطایفه ای وترویج ضدهنجارها به دور از اخلاق رسانه ای است.

مدیر مسئول سایت تحلیلی خبری آوای جنوب گفت:در نشستی که با حضور رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گچساران واصحاب رسانه برگزار شد علاوه بر آسیب شناسی رسانه ای جهت ساماندهی اصحاب رسانه وتشکیل کانون خبرنگاران گچساران صحبتهایی بین افراد شرکت کننده در نشست ورئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گچساران صورت گرفت .در این نشست من نیز به نمایندگی از طرف دوستان صحبتهای کلی واساسی مرتبط به اوضاع رایج برفضای سایتهای شهرستان واخلاق و رفتار مدیران شهری با خبرنگاران وجایگاه خبر ورسانه در جامعه ی فرهنگی گچساران را با آقای نوروزی مطرح نمودم .
کاظمپور ادامه داد:امیدوارم در سالی که از طرف مقام معظم رهبری مزین به نام همدلی وهمزبانی شده است بتوانیم در کنار هم فارغ از هر گونه جریان سیاسی بتوانیم با هم قلم بودن برای آینده شهرمان قلم بزنیم.
کاظمپور در انتقاد از برخی قلم به دستان ادامه داد:بعضی از سایتها اقوام وطوایف را در مقابل هم قرار می دهند .در اخلاق حرفه ای رسانه چنین چیزی نیست واین قبیل کارها از کسانی صورت می گیرد که فقط به دنبال حاشیه ها هستند وهر خبرنگار حرفه ای ویا عادی می داند این مغایر اخلاق رسانه ای است وکار ناپسندی است.
مدیر مسئول آوای جنوب افزود:اعتقاد من این است وبه خبرنگاران هم توصیه می کنم همدلی وهمزبانی به معنی نفی انتقاد نیست نقد صحیح واصولی در پیشرفت وتوسعه کار مدیران وارتقاء مدنیت شهرمان کارساز است وباید در سال پیش رو برای نقد صحیح هم قلم همزبان وهمدل باشیم باشیم .
وی گفت:نباید به دنبال تخریب عقاید فکری وسیاسی هم باشیم والگوی رفتاربرتر را از خبرنگاران دهدشت بیاموزیم.
علیمراد کاظمپور در ادامه از آقای نوروزی خواستار رسیدگی به امور خبرنگاران گچساران وساماندهی آنان شد وگفت:باید فرقی میان خبرنگارانی که در سرما وگرما پا به پای مدیران ونمایندگان ودر جلسات حضور دارند وآنان که در آرامش تنها کپی برداری می کنند باشد.باید در زمان تجلیل نسبت به زحمتکشان این عرصه بیش از دیگران ارج نهاد.
این خبرنگار فعال ادامه داد:در آن نشست برای انتخابات کانون خبرنگاران به پیشنهاد من از میان افراد فعال ودلسوز کاندیدهایی معرفی شد که با توافق جمع جهت رسیدگی ورای گیری نهایی به رییس اداره ارشاد معرفی شدند که نظر به توافق آقای نوروزی انتخاب نهایی به عهده اصحاب رسانه گذاشته شد.
وی که خود از کاندیدهای کانون خبرنگاران است گفت:من تجربه انتخابات هیئت مذهبی وکانون مداحان گچساران را دارم وامیدوارم اعضای منتخب فارغ از دید سیاسی به مراتب خبرنگاران رسیدگی کنند.باتوجه به فعالیت خبرنگاران گچساران در سطح مناطق جنوب کشور باز هم اولین گام صحیح برگزاری کلاسهای آموزش خبرنگاری است وامید است خانه مطبوعات گچساران این اصل را در نظر بگیرد.
گفتنی است در نشست تشکیل کانون خبرنگاران آقایان علیمرادکاظمپور سایت تحلیلی خبری آوای جنوب- کورش رضایی خبرگزاری فارس -امین کاییدی خبرگزاری کرونانیوز-خانمها مریم صیادی خبرگزاری ایرنا و آیدا طاهری سایت تحلیلی خبری خبرنما و عضو خانه انجمن فیلم وعکس گچساران- به عنوان کاندید انتخاباتی کانون خبرنگاران گچساران معرفی شدند.
در پایان علیمراد کاظمپور خواستار برگزاری چنین جلسه ای برای مدیرانی شد که انتقاد پذیر نیستند وتنها از سلاح تهدید با رسانه وخبرنگار برخورد می کنند.
شهرستان گچساران با بیش از سی خبرنگار از فعالترین قطبهای خبری در جنوب کشور است.

14 تیر؛ روز قلم
دنبال کنید

خبرنگار:نرگس احمدپور

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi