جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمادگی ایران برای انتقال گاز به عراق

معاون اول رئیس جمهوری از آمادگی ایران برای انتقال گاز به عراق خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا هرچه سریعتر اولین خط لوله انتقال گاز که در آستانه افتتاح قرار دارد، نهایی شده و زمینه اجرای خط دوم نیز فراهم شود. به گزارش شانا، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه ٢٧ بهمن ماه)

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11503
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

معاون اول رئیس جمهوری از آمادگی ایران برای انتقال گاز به عراق خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا هرچه سریعتر اولین خط لوله انتقال گاز که در آستانه افتتاح قرار دارد، نهایی شده و زمینه اجرای خط دوم نیز فراهم شود.

به گزارش شانا، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه ٢٧ بهمن ماه) در جریان سفر به کشور عراق در کمیسیون عالی مشترک دو کشور که با حضور هیئتهای عالی رتبه ایران و عراق برگزار شد، روابط اقتصادی تهران ـ بغداد را رو به رشد ارزیابی و تصریح کرد: امیدوارم موافقتنامه‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله اتصال خطوط ریلی و همکاری در زمینه بنادر هرچه زودتر اجرایی شود.

اسحاق جهانگیری، افزود: ایران و عراق دو کشور مهم نفتی هستند که کاهش بهای نفت منجر به ضرر و زیان برای هر دو کشور شده که باید با همکاری یکدیگر مانع تداوم این وضعیت شویم.

وی از آمادگی ایران برای انتقال گاز به عراق خبر داد و اظهار امیدواری کرد که هرچه سریعتر اولین خط لوله انتقال گاز که در آستانه افتتاح قرار دارد، نهایی شده و زمینه اجرای خط دوم نیز فراهم شود.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در این نشست گفت: امیدوارم روابط میان دو کشور روند رو به رشدی را به همراه داشته باشد و منجر به افزایش همکاریهای دو طرف در زمینه‌های مختلف شود.

نخست وزیر عراق همچنین با تاکید بر وجود زمینه‌های فراوان برای همکاری میان دو کشور عنوان کرد: ایران و عراق می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و گاز، مسکن، حمل و نقل و سایر زمینه‌ها همکاری خوبی داشته باشند.

موزه بانک سپه پذیرای عموم مردم
دنبال کنید

وی از وزرا و مسئولین دو کشور خواست در فرصت ایجاد شده، طی جلسه‌های دو جانبه موارد و موضوعهای مرتبط با همکاریهای دو کشور را بررسی و پیگیری کنند تا به راهکارهای دستیابی به اجرای توافقها و گسترش همکاریها برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، نخست وزیر عراق اظهار امیدواری کرد که موانع و مشکلات پیش روی اجرای توافقها میان دو کشور برطرف شده و بستر مناسبی برای گسترش روابط و ارتقای سطح همکاریهای تهران ـ بغداد فراهم شود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi