پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمی و کاستی‌‌های فراوان در شهرستان بوکان و عدم توجه مسئولان

کرونا نیوز : شهر بوکان با آن که سال‌‌ها از شهرستان شدنش می‌‌گذرد، هنوز با کمی و کاستی‌‌های فراوانی روبه‌‌رو است که بارها در رسانه‌‌های شهرستان  به آن‌‌ها اشاره شده است؛ آن‌چه مهم است، مسئولان در هر پست و مقامی که باشند، نمی‌‌بایست راهی را در پیش بگیرند که آخرش ناکجاآباد است. بهتر است، مسئولان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 10516
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

کرونا :

کمی و کاستی‌‌های فراوان در شهرستان بوکان و عدم توجه مسئولان

کرونا نیوز : شهر بوکان با آن که سال‌‌ها از شهرستان شدنش می‌‌گذرد، هنوز با کمی و کاستی‌‌های فراوانی روبه‌‌رو است که بارها در رسانه‌‌های شهرستان  به آن‌‌ها اشاره شده است؛ آن‌چه مهم است، مسئولان در هر پست و مقامی که باشند، نمی‌‌بایست راهی را در پیش بگیرند که آخرش ناکجاآباد است.
کمی و کاستی‌‌های فراوان در شهرستان بوکان و عدم توجه مسئولان 3
بهتر است، مسئولان یا به قولی نخبه‌‌های محلی شهر، چند ساعتی را با خود خلوت کنند و بیندیشند که از زمان روی کار آمدن آنان در یک سال و نیم قبل یا هفت سال پیش و یا چند ماه گذشته تا چه اندازه به وعده و وعیدها و قول‌‌هایی که به مردم این شهر دادند، جامه عمل پوشاندند.

نکند خدای نکرده آن قول‌‌ها و وعده‌‌ها تنها مربوط به روزهای داغ تبلیغات انتخابات بوده است و اکنون خودشان نیز آن‌‌ها فراموش کرده‌اند؟!

شهرستان بوکان به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان غربی می‌طلبد که دارای زیربناها و تأسیسات درخور ی باشد که مهم‌ترین مشکل مردم و جوانان این شهر یعنی بیکاری را ریشه‌کن کند.

به راستی برنامه‌های مسئولان محلی بوکان در عرصه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی چیست؟

چرا این شهرستان در سایه سوء مدیریت و دخالت‌های بی‌مورد و خود برتربینی عده‌ای به این حال و روز افتاده است؟ به راستی چه کسی پاسخگوست؟ آیا سریال افتتاح نکردن پروژه‌ها و عمل‌نکرد مسئولان بوکانی تا کجا ادامه دارد؟! چرا شهرستان بوکان به کلکسیون طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام تبدیل شده است؟ پس تشکربازان و تبلیغات‌چی‌ها و متخصصان تبلیغات کجایند؟ چرا پاسخگوی طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام و بلاتکلیف نیستند؟

مسئولان بوکانی باید در پیشگاه خدا و مردم که ولی نعمتان آن‌ها هستند، پاسخگو باشند که به راستی چرا شهرستان بوکان با این همه پتانسیل قوی و ظرفیت‌های بالقوه و وجود نخبگان و انبوه تحصیلکردگان در چنین جایگاهی قرار دارد؟

دوگُنبَدان؛ در جنوب غربی ایران این شهر مرکز شهرستان گچساران است
دنبال کنید

شایسته است به کمبودها و نارسائی‌های شهرستان بوکان هم‌چون نداشتن دستگاه‌های تخصصی ماموگرافی، ام آر آی، خرابی هشت ماهه دستگاه سی‌تی اسکن، نداشتن پزشکان متخصص و دندان پزشک در درمانگاه‌‌ها و بیمارستان تأمین اجتماعی و کمبودهای متعدد بیمارستان کوچک و ۹۶ تختخوابی بوکان و دیگر مراکز درمانی شهر که نیاز بسیار حیاتی و ضروری چندین ساله شهروندان و ساکنان شهرستان بوکان است در اولیت برنامه های اجرای مدیران شهری قرار گیرد.

مردم فرهیخته بوکان بی‌صبرانه منتظر انجام طرح‌ها و پروژه‌های هم‌چون وضعیت نامناسب آب شرب شهری و روستاهای حومه، سیلوی بزرگ بوکان، احداث بزرگ‌ترین کارخانه قند خاورمیانه، کمبود بودجه، فرمانداری ویژه بوکان که ۶ سال است به واسطه تلاش و فعالیت نماینده قبلی مردم مهاباد برای شهر مهاباد تصویب شده است، مطالعه راه آهن مراغه به بوکان که آن هم ۴ سال است در مهاباد افتتاح شده است، کمربندی و کنارگذرهای شهرستان که زیرساخت‌های اقتصادی شهر هستند و با این وضعیت کند انجام پروژه تا ۲۰ سال دیگر نیز به بهره‌برداری نخواهند رسید، وضعیت خطرناک راه‌ها و جاده‌های حادثه‌خیز، صف‌های طویل ماشین‌ها و معطلی مردم به علت کمبود تعداد سی‌ان‌جی‌های شهر، رسیدگی به وضعیت مدارس و سرانه آموزشی شهرستان، جایگاه نامناسب فرهنگی و هنری، تعطیلی هفت ساله تنها سالن سینمای شهر که اصلاً فراموش شده و در حال تخریب است، نداشتن سالن‌های مجهز و مدرن برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در مرکز و محله‌های شهر، راه‌اندازی رادیوی شهری، موزه فرهنگ و مردم‌شناسی، موزه هنرمندان که آرزوی دیرینه هنرمندان بوکان است، ورزشگاه ۵ هزار نفری، وضعیت نامناسب نشریات و مشکلات چاپ کتاب و آثار نویسندگان بوکان و ده‌ها مشکل، کمبود و نارسائی‌های دیگر این شهرستان هستند.

نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت در صفحه اینستاگرام خود نامه ای خطاب به مردم منتشر کرد
دنبال کنید

اینها تنها گوشه ای از مشکلات شهروندان است، آیا مسئولان و مدیران علاقه‌مند به تقدیر و تشکر از آن‌ها خبردارند؟ متأسفانه شهرستان بوکان با حدود ۲۲۷ هزار نفر جمعیت در طول چندین سال گذشته به محلی برای مطرح کردن شخصی افراد به جای حل جدی و ریشه‌ای و عملیاتی مشکلات و معضلات بدل شده است.

کافی است مدیران و مسئولان بوکانی، نگاهی به کلکسیون نواقص و نارسائی‌ها و لیست بلندبالای پروژه‌های انجام نشده، ناتمام و نیمه تمام شهرستان بوکان و فراموش کردن و بی‌توجهی به آن‌ها بیندارند تا بلکه از تقدیر و تشکربازی بیهوده و بی‌جا در محروم‌ترین شهرستان منطقه دست بردارند.

امروزه نیاز مبرم و ضروری است که مسئولان شهرمان با تمام با تلاش مضاعف خود با هم دلی و یک رنگی و بدون هیچ کدورت و اختلافی بر رفع مشکلات شهرستان متمرکز شوند تا در آینده ای نزدیک شاهد بهبود ارائه خدمات به مردم در بوکان باشیم.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi