پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مشکلات جامعه اسلامی ناشی از عدم اتحاد بین مسلمانان است

به گزارش خبرنگار کرونا نیوز از بوکان، ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: تقوای الهی عامل رستگاری و سعادت دنیا و آخرت افراد است. وی بر ضرورت تشکیل خانواده و ازدواج در دین اسلام تأکید و تصریح کرد:‌ ازدواج و تشکیل زندگی مشترک عامل مهمی در جلوگیری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 10443
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳

کرونا :

مشکلات جامعه اسلامی ناشی از عدم اتحاد بین مسلمانان است

به گزارش خبرنگار کرونا نیوز از بوکان، ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: تقوای الهی عامل رستگاری و سعادت دنیا و آخرت افراد است.

خبرگزاری فارس: مشکلات جامعه اسلامی ناشی از عدم اتحاد بین مسلمانان است

وی بر ضرورت تشکیل خانواده و ازدواج در دین اسلام تأکید و تصریح کرد:‌ ازدواج و تشکیل زندگی مشترک عامل مهمی در جلوگیری از لغزش‌ها و انحرافات اخلاقی بوده و از این رو در دین مبین اسلام نیز بر آن سفارش و تأکید ویژه‌ای شده است.

خلیفه‌زاده بر لزوم توجه به برخی معیارهای اصلی در انتخاب و گزینش همسر اشاره کرد و افزود: بر اساس احادیث وارده افراد باید از میان اشخاصی که هم کفو ایشان بوده همسر خود را انتخاب کنند تا از بروز اختلافات احتمالی در زندگی مشترک جلوگیری کنند.

وی در مقابل این مسئله به مقوله طلاق اشاره کرد و افزود: متاسفانه آمار طلاق در جامعه روز به روز افزایش است که این مسئله نیازمند توجه به ابعاد مختلف آن است.

امام جمعه بوکان در ادامه به وقایع سیاسی روز دنیا اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان اسلام برای نابودی اسلام و مسلمانان متحد شده‌اند و از توطئه‌های مختلف برای براندازی اسلام ناب محمدی در جهان بهره می‌گیرند.

وی بر همین اساس مهم‌ترین عامل پیروزی مسلمانان در برابر توطئه‌های مختلف دشمنان را اتحاد آنها عنوان کرد و افزود: تا زمانی که مسلمانان در برابر دشمنان متحد و یکپارچه نشوند، قطعا نخواهند توانست در برابر توطئه‌های روزافزون دشمنان مقابله کنند.

خلیفه‌زاده افزود: مسلمانان مشترکات عمده‌ای داشته و تمام تلاش دشمن بر ایجاد تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی و کمرنگ نشان دادن این اشتراکات است.

کسب عنوان شهردار نمونه استان آذربایجان غربی توسط شهرداری مهاباد
دنبال کنید

وی همچنین بر لزوم توجه به آموزه‌های دینی و نصایح نبی مکرم اسلام (ص) در زندگی فردی و اجتماعی افراد تأکید و تصریح کرد: همه افراد باید مزین به اعمال نیکو، رفتارهای شایسته و گفتار نیک شوند و از بروز اختلاف و تفرقه میان یکدیگر بپرهیزند.

امام جمعه بوکان در همین راستا توصیه‌هایی به اهالی رسانه و مطبوعات کرد و افزود: امروزه برخی رسانه‌ها دین خود را به دنیای خود یا دیگران می‌فروشند که این مسئله نهایت جهالت است و باید از آن دوری شود.

وی همچنین بر لزوم توجه به فرامین مقام معظم رهبری تأکید و تصریح کرد: همه ما باید توصیه‌های ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا بتوانیم از مشکلاتی که بر سر اسلام و مسلمین آمده نجات یابیم.

خلیفه‌زاده افزود: این همه مسائل و مشکلاتی که امروز بر سر مسلمانان می‌آید، همه به سبب عدم اتحاد کامل آنهاست که زمینه را برای غارت جان و مال مسلمانان توسط مستکبران و توهین به مقدسات آنها مهیا کرده است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi