جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پیام ۲۷۰ شهید غواص و خط شکن از زبان مقامات دولتی و نمایندگان مجلس

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عصر روز سه شنبه (۲۶ خرداد)، تشییع ۲۷۰ شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس از ضلع غربی مجلس شورای اسلامی و با حضو نمایندگان مجلس و دولت انجام گرفت. در این مراسم تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و دولت  حضور داشتند ، آنها پیام حضور گسترده مردم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15140
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱:۱۱


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عصر روز سه شنبه (۲۶ خرداد)، تشییع ۲۷۰ شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس از ضلع غربی مجلس شورای اسلامی و با حضو نمایندگان مجلس و دولت انجام گرفت.


در این مراسم تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و دولت  حضور داشتند ، آنها پیام حضور گسترده مردم در تشییع پیکر ۲۷۰ شهید غواص و خط شکن را اینگونه تفسیر می کنند:


 


ابوترابی فرد: شهدا با دستان بسته در برابر نظام سلطه ایستادند و برای آنها هیچ آبرویی نگذاشتند


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بار دیگر از یکی از حساس ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی در هنگامه گفت و گو مذاکره ایران مقتدر با قدرت های بزرگ جهان، شاهد تشییع پیکرهای پاک کبوتران خونین بال انقلاب اسلامی و شهدای عالی قدر خصوصا شهدای غواص و جوانانی که با دستان بسته در برابر نظام سلطه ایستادند و برای دنیای غرب مدعی دفاع از حقوق بشر هیچ آبرویی باقی نگذاشتند؛ هستیم.


نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر با اسرای اسلام رفتارهای ناجوانمردانه ای داشتند که هیچ حیوان درنده ای مرتکب نمی شود، و غرب ستمکار شاهد این جنایت رژیم صدام بود و تا آن روزی که امید به پیروزی آن داشت از او دفاع کرد، آن هنگام از صدام دست کشیدند که قطع به پیروزی ملت ایران پیدا کردند و آن گاه مقابل صدام ایستادند که او را در کویت رو به روی منافع خود برای ساعاتی مشاهده کردند؛ لذا خواستند به مزدوران خود بیاموزند که اگر مزدوری بر خلاف منافع اربابان امریکایی خود حرکت کند مجازات خواهد شد.


محمدحسن ابوترابی فرد تاکید کرد: امروز ملت عزیز در تشییع این پیکرهای پاک وفاداری خود را به آرمان های شهدا، امام و رهبر معظم انقلاب است فریاد کشید و  برپیمودن راه امام و شکست اردوگاه کفر تداوم خواهد بخشید؛ تشییع شهدا از کنار خانه ملت نیز بیان کننده حرکت نظام و نمایندگان مجلس در راه عزت آفرین شهدای عالی قدر و تداوم راه آنها تا پیروزی نهایی است.


 


دستغیب: مسئولان به تاسی از شهدا باهمه همت خود برای آزادی و اقتدار ایران باید بکوشند


سید احمدرضا دستغیب، عضو هیات مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم تشییع ۲۷۰ شهدای غواص و خط شکن گفت: در دوره افتخار آفرین انقلاب جوانان غیرتمند از مرز و بوم و حیثیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، مهم ترین پیام نیز این است که امروز مسئولان و نمایندگان باید از شهدا الگو گیرند و به تاثیر از شهدا همه همت را برای دفاع از آزادی و اقتدار ایران اسلامی به کار گیرند.


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: تشییع شهدا از مقابل مجلس به سه دلیل بوده است، نخست برش تاریخی و سالگرد شهدای موتلفه و مبارزه برای پیروزی انقلاب است، ثانیا تشییع غواصان و شهدا است، همچنین امروز نوبت نسل جدید است که ادامه دهنده راه شهدا در این مقطع حساس تاریخی باشند.


 


نوبخت: امنیت و ثبات کشور نشان از فداکاری و ایثار شهداست


محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم با حضور در مراسم تشییع ۲۷۰ پیکر شهید دفاع مقدس گفت: این مراسم بزرگ ملی و اسلامی هست و به استتقبال از بازگشت پیکر انسان های بزرگی آمدیم که با همه وجود نسبت به امنیت و استقلال کشور تلاش کردند،  امنیت و ثبانی که در جمهوری اسلامی وجود دارد در حالی است که نشان می دهد با وجود مناطق آشوب زده در اطراف ایران فداکاری و ایثار شهداست که ثبات را در کشور برقرار ساخته است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح کرد: این کمترین استقبالی است که ملت می تواند از فرزندانش داشته باشد؛ جمع شدن فرزندان ملت در مقابل خانه ملت نماد گویا و معنا داری است که باید از آن استقبال شود.


 


صادقی: شهدا امانت بزرگی را در طبق اخلاص به مسئولان کشور واگذار کردند


ضرغام صادقی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تشییع شهدای غواص و خط شکن گفت: شهدا هر آنچه داشتند برای حفظ نظام، ارزش ها و مملکت فدا کردند و در طبق اخلاص گذاشتند و این امانت بزرگی است که انتظار است تا در دست مسئولان حفظ شود و تداوم یابد؛  مجلس نیز نماینده ملت است و باید وفاداریش را نسبت به شهدا ادا کند و نشان دهند که اگر شهدا روزی برای حفظ نظام تلاش کردند آنها نیز از این دستاوردها صیانت می کند.


 


جلالی: بازگشت شهدا قلب ها را صیغل می دهد


کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس گفت: افتخار داریم در این سیل جمعیت که به وداع با شهدا آمده اند، قرار گرفتیم چراکه بازگشت شهدا قلب های ما را صیغل می دهد و ما را به سالهای بی رنگی دفاع مقدس می برد که همه در کنار هم و در ذیل هدایت های امام هم قرار گرفته بودیم. اخلاصی که همه جوانان ان دوران در جنگ و به ویژه شهدایی امروز دارا بودند؛ لذا طبیعی است که مسئولان نیاز بیشتری دارند تا در این مراسم حضور یابند و با شهدا تجدید عهد و پیمان کنند و به یاد بیاوند که چقدر وامدار شهدا هستند.


رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تشییع شهدا از مقابل خانه ملت، به عنوان مکانی که مردم برای به ثمر نشستن آن زحمات  بسیار کشیدند، پر معناست و اهمیت بسزایی دارد.


 


علوی: پیام شهدا وحدت و انسجام  ملی در برابر دشمن است


سید محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با حضور در مراسم تشییع شهدای غواص و خط شکن، گفت: خوشبختانه مقامات مسئول و نمایندگان و اعضای دولت نا آشنا با پیام شهدا نیستند چرا که خود باقی مانده عرصه ها هستند و امروز تمامی وزرا با سابقه جهادگری و ایثارگری حضور یافتند، افرادی که با حال و هوای جبهه آشنا هستند لذا شهدا بار دیگر خاطرات سال های دفاع مقدس را یادآور شدند؛  پیمان و پیوند با شهدا را نیز مستحکم کردند و در پیمودن راه شهدا تجدید خواهند کرد؛ شهدا پیام می دهند وقتی مصالح  و منافع نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح است و وقتی رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران سال را همدلی و هم زبانی می نامند، بایستی این پیام را از شهدا و رهبری بپذیریم و در جهت احیا وحدت ملی و انسجام ملی در برابر دشمن انقلاب و ایران یک دست شویم و از عزنت ایران دفاع کنیم.


 


طبیب زاده نوری: خداوند در این مقطع حساس سند آشکاری را به مردم و مسئولان یادآوری کرده است


زهره طبیب زاده نوری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در شرایطی که به طور مستقیم مقابل امریکا و استکبارجهانی ایستاده ایم حضور معنوی شهدا قوت قلبی برای مردم و مسئولان مذاکره کننده است که نشان می دهد مانند شهدا برای ارزش ها باید مقاومت کرد و جنگید و برای آنچه حضرت امام(ره) ارمغان آورده اند باید از شهدا درس گرفت تا به بالاترین قدرت و عظمت رسید؛ از این رو گاه لازم است با شهادت خود دشمن را خجالت زده کنیم،  بنا براین لازم است تا مسئولان درس بگیرند از شهدایی که با دست بسته فریاد آزادگی و عزت ملت را بلند کردند، حضور این شهدا در این مقطع و پیدا شدند بزرگواران بدون حکمت نبوده و خدا در این مقطع سند آشکاری از ملت ایران را به مردم و مسئولان یادآوری کرده است بنا براین امروز هم در مقابل زورگویان با شیوه شهدا و پیام شهادت گونه شهدا در مقابل استکبار جهانی خواهیم ایستاد.


 


بذرپاش: دست مردم برای ادامه راه شهدا باز است


مهرداد بذرپاش، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجلیل با شکوه مردم از این پیکرهای مطهر شهدای غواص، پیام های مختلفی دارد، گفت: این پیکرها به طرز مظلومانه ای به شهادت رسیدند و اکثراً با دستان بسته بودند. مردم و نمایندگان امروز آمدند که بگویند اگر دست شهدا بسته بوده ما دست مان باز است برای اینکه راه شهدا را ادامه دهیم.


نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این مردم، مردم قدردانی هستند، گفت: چهره های جوانی هستند که حتی بعضی از آنها جنگ را ندیدند اما نشان می دهد که قدردان هستند. مردم با همه کارهایی که دشمن علیه مردم کرده است برای اینکه جوان ها از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله بگیرند اما این حضور نشان می دهد ذره ای از ارادت جوانان به شهدا کم نشده است؛ مجلس نیز مفتخر است که این تشییع از درب مجلس از میدان بهارستان به سمت معراج شهدا آغاز شده است و نمایندگان ملت هم در کنار ملت برایشان باعث افتخار است که انشاءالله این اقدام ذره ای نظر شهدا را به جمع نمایندگان مجلس باشد که در تصمیمات مان انقلابی تر، مومنانه تر و بهتر برای آینده کشور تصمیم بگیریم.

برگزاری اولین کنفرانس مدیریت منابع انسانی در 4 و 5 آبان ماه
دنبال کنید


 


رحمانی فضلی: مسئولان موظف به تحقق آرملن های امام و شهدا هستند


عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم تشییع شهدای غواص و خط شکن گفت: برای ملت یادآوری خاطره شهدا، نشان دهنده راه و اهداف آنهاست و استقامت در مسیر رسیدن به این اهداف است، امیدوارم همه مردم قدردان شهدا و خانواده شهدا و راه آنها باشند، لذا نمایندگان و مسئولان هم چون نماینده مردم هستند و بیشترین تعهد را در انجام وظیفه در تحقق آرمان های شهدا دارند، بار سنگین تری بر دوش دارند.


 


شیخ الاسلام: شهدا از آن ملت بودند


حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس گفت: شهدا از ملت بودند و مناسب است که از مقابل خانه ملت تشییع شوند، به ویژه امروز که سالروز شهدای مؤتلفه نیز است، تشییع این شهدای غواص نیز در این مکان برگزار شد؛ عظمت و حال و هوای مردم نیز نشان از شهادت خاص این شهدا دارد.


 


گودرزی: اندیشه شهدا باید سرلوحه مسئولان و نمایندگان مردم باشد


محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید با حضور در مراسن تشییع ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، گفت: مراسم بزرگداشت و بدرقه کاروان شهدایی است که حق بزرگی به گردن ملت دارند؛ لذا حضور یافتیم تا با شهدا تجدید بیعت کنیم و راهشان را ادامه دهیم؛ همچنین امیدواریم بتوانیم از مسیر و حقی که شهدا به دنبال آن بودنذد، پاسداری کنیم.


گودرزی تصریح کرد: بدیهی است مسئولان و نمایندگان مردم باید اندیشه و تفکر شهدا را سرلوحه خود قرار دهند و تلاش کنند تا فرهنگ شهادت زنده و فرهنگ رزمندگی و ایثار پایدار و زنده بماند تا کشور روز به روز مستقل تر و ایستاده بر مشکلات غلبه کند.


 


حدادعادل: شهدا با دست باز به مسئولان هشدار دادند تا از مسائل کشور غافل نشوند


غلامعلی حداد عادل، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم شهدای دفاع مقدس گفت: شهدا با دست بسته وظیفه خود را انجام داده اند و به نماینده ها هشدار می دهند که با دست باز مراقب باشید تا ازانجام وظیفه غفلت نشود، از هر جهت امروز نیازمند تر از زمان دیگر به درک پیام شهدا هستیم و اینکه خود را برای انقلاب بخواهید نه اینکه انقلاب را برای خود؛ وجود این افراد تجسم ایثار و انقلاب و حفظ استقلال کشور است، لذا با صدق، اخلاص شهدا، فکر، تدبیر، همت و کار برای مملکت در مسیر شهدا می توانیم گام برداریم.


 


مظفر: شهدا منشا عزت و بزرگی هستند


حسین مظفر، معاون نظارت مجلس  شورای اسلامی با حضور در مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس، گفت: شهدا منشأ عزت و بزرگی هستند، درس استقامت و پایداری دادند؛ عزت و شرافت کشور مرهون شهیدان و فداکاری آنهاست. با توجه به اینکه کشور ما همیشه در معرض تهدید است راه عزت و سربلندی از مسیر استمرار راه شهدا می گذرد و باید این موضوع به نسل های بعدی منتقل شود؛ این فضای استقامت و پایداری در فضای جامعه ما زنده باشد تا خون جدیدی در کالبد جامعه ما دمیده شود و استقامت ما را در برابر زیاده خواهی ها افزون کند.مجلس نیز بر آیند افکار عمومی ملت است. در حقیقت تشییع ازخانه ملت با حضور نمایندگان ملت پیام خوبی برای جامعه خواهد بود که نمایندگان هم در مسیر ملت گام بر می دارند.


 


فاطمه رهبر: بنا به فرموده امام خمینی(ره) شهدا برای ما نعمت است


فاطمه رهبر، نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم تشییع شهدای غواص و خط شکن دفاع مقدس گفت: امام(ره) فرمودند جنگ و شهدا برای ما نعمت است، وهر چه از جنگ دور شدیم، آثار جنگ معنا و مفهوم بیشتری یافت تا اینکه توانستیم استقلال خود را در عرصه های مختلف حفظ کنی، در واقع شهدا این درس را به ما دادند که باید روی پای خود بایستیم و امروز با گذشت ۲۶ سال از پایان جنگ جمله حضرت امام تجلی پیدا می کند که وجود ۲۷۰  شهید نعمت است و اوج  ولایتمداری، ایثار و از خودگذشتگی را در بر دارد؛ این لاله های پرپر شده و ایثارگران مجاهد در شرایط حساس کشور و در زمان توافق ایران با ۱+۵ و تحمیل درس ایستادگی را به ما می دهند.


نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر ازگاهی ممکن است از مسیر اصلی بلغزیم و به انحراف برویم، گفت: حضور این شهدا یادآور تمام خاطرات تلخ و شیرینی است که به ما می گوید باید محکم بر سر جای خود بایستیم و به دنبال برقراری انسجام و و حدت مجلس، دولت و ملت باشیم تا به اهداف عالی نظام دست یابیم.


 


طلا: شهدا خط مقاومت را برگزیدند/ ملت اجازه نخواهند دادتا خون شهدا به راحتی از دست برود


حسین طلا، سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس گفت: از ابتدای انقلاب دو خط وجود داشت، نخست خط سازش و دوم خط مقاومت. خط سازش به دنبال زندگی خود بود، که سخنان بنی صدر در سال ها پیش همان سازش را تاکید می کرد اما خط مقاومت با بهره گیری از آموزه های عاشورا بود، این خط در زمان جنگ نیز در تقابل با خط سازش قرار گرفت؛  در سال ۶۵ که شهدا دستشان بسته شد و به شهادت رسیدند عده ای در مجلس گروه عقلا را درست کردند، که با وجود تذکرات امام نهایتا آنها بر سر جای خود نشانده شدند، در مقابل جریان مقاومت همین شهدایی بودند که ادامه راهشان تا امروز پیدا کرده است.


نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عزت، آبرو، جان، مال و ناموسمان به خاطر جریان مقاومت در امان است، گفت: انتخاب مجلس به عنوان مبدا تشییع شهدای غواص و خط شکن، به این دلیل است که اینجا مرکز آزادگی است، زمانی که مدرس در مجلس سخنانش را با قاطعیت می زد به نمایندگان مجلس تاکید می کرد که امروز باید بر همین خط حرکت کند. امروز نیز در جریان مذاکرات نظر کشور باید اعلام شود تا حقوق ملت ایران احیا شود و مراقب بود تا زندگی را به هر شکلی نپذیریم چراکه شهدا به ما آموختند، شهادت را به زندگی ذلت بار باید ترجیح داد. قطعا ملت اجازه نخواهد داد تا خون شهدا به راحتی از دست برود.


 


نادران: کوتاهی از معیارهای عزت کشور، خیانت به شهداست


الیاس نادران، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:  تجدید خاطره با اخلاس ها، ایثارگری ها، شهامت ها و شجاعت هایی شهداست، شهدایی که بنا به گفته حضرت امام(ره) ” عزیزان رزمنده یک شبه ره صد ساله را رفتند”، صورت خواهد پذیرفت، لذا اگر کسی از معیارهای عزت این کشور کوتاهی کند به این شهدا خیانت کرده است.


نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از آنهایی که مسیر رشد معنوی را از مسیر غیر جبهه ها دنبال می کردند، برایشان درس عبرت شد، امروز شهدا آمدند تا ما را از این وضعیت نجات دهن و تذکری در حوزه مسائل داخلی و مسائل بین الملل و هسته ای برای ما و برای همه کسانی که برای سرنوشت کشور تصمیم گیری می کنند، باشد؛ امروز کشور نیاز به پیشرفت و عزت دارد، شهدا آمدند بگویند که راه پیشرفت و عزت هنوز برای کشور باز است و نباید به یاوه گویی های نظام استکبار اعتنا کرد، روزی که با کمترین امکانات و دست بسته از این نظام و ملت و ناموس مردم دفاع کردند و امروز که کشور در بسیاری از مسائل به خصوص مسائل منطقه، دست بالا دارد و بسیاری از مردم منطقه حامی این ملت و رهبری کشور و دولت هستند، جا ندارد که مسئولان در مقابل زیاده خواهی نظام استکبار کوتاه بیایند.


نادران با بیان اینکه مجلس نماد اراده ملت بوده، گفت: از قدیم الایام ملت برای دادخواهی و گرفتاری هایشان به این مکان رجوع می کردند، لذا وکلا باید یادشان باشد نماینده همین شهدا و وکلای ملتی هستند که برای ارزش ها باید برروی منافع شخصی و جناحی خود پا بگذارند و نگاهشان به امنیت ملی باشد و در تدوین و نظارت ملاحظه ملت را داشته باشند.


 


سلطانی فر: شهدا فصل جدیدی را در تاریخ نوین اسلامی رقم زدند


مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه پیکر پاک شهدا با ایثارگری ها و جان فشانی ها فصل جدید را در تاریخ نوین ایران اسلامی رقم زدند، گفت:  در طول ۲۰۰ سال گذشته و تا قبل از جنگ تحمیلی هر چه جنگ صورت گرفته منجر به شکست و جدا شدن بخش هایی از کشور شده است، در واقع بزرگتیرن حماسه این بود که سی و هشت کشور با محوریت عراق به ایران حمله کردند و ۱۴ هزار کیلومتر از خاک کشور را تصرف کردند ولی ما توانستیم با فوریت آنها را با ایثارگری ها و جان فشانی ها و حمایت های مردمی و مدیریت روحانی شیعه پس بگیریم؛ این حماسی به یاد ماندنی است که آیندگان قضاوت بهتری خواهند داشت و این حداقل تجلیل است که ما می توانیم داشته باشیم.

گزارش تصویری/ استقبال رسمی از هیأت پارلمانی ایران در فرودگاه لهستان
دنبال کنید


سلطانی فر با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی برای تمدن ایران اسلامی و بزرگی کشور به وجود آمده است، گفت: وصیت شهدا حفاظت از حریم حکومت جمهوری اسلامی ایران است که باید حفظ شود؛  مجلس نیز یادآور دوران شکوفایی و توسعه سیاسی مملکت و آغازگر حکومت مردم سالاری دینی بوده است و به عنوان خانه ملت بهترین محل برای این برنامه بود.


 


شهیدی: تشییع پیکر شهدا؛ توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است


حجت السلام سید محمد علی شهیدی محلاتی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس گفت:  تشییع پیکر شهدا خود توسعه فرهنگ ایثار، شهادت و فرهنگ مقاومت است و جا دارد از مردم برای حضور در این مراسم تشکر کنیم، لذا با توجه به سالروز شهدای موتلفه مراسم تشییع در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


 


تاجگردون: نباید ارزش های جنگ فراموش شود


غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با حضور در این مراسم متذکر شد: این مراسم یادآور شهدا، جنگ و دفاع مقدس است و البته اینکه در مقابل خانه ملت قرار گرفته است، یادآور ارتباط نمایندگان با ملت و شهدا است و حداقل پیام این است که نباید ارزش های جنگ را فراموش کرد.


 


میرزاده: شهدا پرچم دار عزت و استقلال ملت هستند


حمید میرزاده، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شهدای غواص که  پرچم دار عزت و استقلال ملت ایران هستند، گفت: آنها رفتند تا اسلام و انقلاب و امام باقی بماند، و آنها رفتند تا عزت ما سبب شود مقابل بیگانگان سر خم نکنیم، در واقع شهدا یونس های گمگشته ای بودند که پیدا شدند و به خانه برگشتند، لذا شهدا پرچم های پیروز تاریخ هستند.


واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی  با بیان اینکه امسال سال دولت- ملت، همدلی و هم زبانی است، گفت:  حضور مردم در مقابل مجلس و اظهار احترام به شهدا نشان دهنده عزم ملی است که مردم همراه ارزش های انقلاب و پاسدار خون شهدا هستند.


 


کوثری: شهدا به نمایندگان گوشزد کردند تا خالصانه و صادقانه خدمت کنند


محمد کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم تشییع شهدا گفت: شهدا باعث عزت و سربلندی ایران اسلامی شدند وحقیقتا مردم عاشقانه و خاصاله آمدند تا شهدا را بدرقه کنند چرا که احساس می کنند به شهدا نیاز دارند، کسانی که جان خود را در طبق اخلاص کذاشتند و بعد از سی سال با معرفت مورد استقبال قرار گرفتند، شهدا پیام آورند که  با جان باختن به نمایندگان نیز گوشزد می شوند که آنها  نیز ازجان گذشته و برای مردم و اسلام صادقانه و خالصانه خدمت کنند.


 


رجایی: روز جدایی از خون شهدا روز افول ملت است


عباس رجایی با اشاره به اینکه شهدا بعد از ده ها سال از مرزهای جنگ حق و باطل به میهن اسلامی بازگشتند، گفت: در این میان غواصانی هستند که بر اساس شواهد زنده به گور شده اند، این عزیزان برای حفظ کشور و انقلاب و نظام ولایت فقیه جان را فدا کردند و بعد از سالها،  وظیفه ما به عنوان ریزه خواران این است که از آنها تجلیل کنیم و با آنها نیز بیعت کنیم.


رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به تشییع شهدا از مقابل خانه ملت، گفت: ملت و مسئولان بر سر سفرهای نشستند که حاصل فداکاری و خون های شهداست که برای استقرار نظام ریخته شده است.


رجایی  در ادامه تصریح کرد: امروز در حالی مذاکره می کنیم که زیاده خواهی های امریکایی را مشاهده می کنیم، آنهایی که به دنبال نابودی انقلاب وشهدا هستند ولی شهدا پیام آورانی هستند که به ما ثابت کرده اند نباید ذره ای کوتاه بیاییم ، چراکه پیروزی از آن  اراده ملت و پایداری است؛  قطعا امروز با ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمن به انرژی اتمی دست پیدا خواهیم کرد و می توانیم بر مشکلات اقتصادی کشور فائق آییم.


وی روز جدایی از خون شهدا روز افول ملت دانست و گفت: مهم ترین پیام شهدا این است که ما از ملت بوده ایم و شما(نمایندگان مجلس) هم از ملت باشید و راهشان را ادامه دهد.


 


اسفنانی: امنیت، آرامش و ثبات کشور مرهون خون شهداست


محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازگشت شهدا پس از ۲۶ سال بدون حکمت و فلسفه نیست، گفت: شهدا آمدند تا بار دیگر یادآور شوند امنیت و آرامش و ثبات در کشور مرهون ریخته شدن خون های این عزیزان است و حق است که از این افراد تجلیل شود؛ شهدا تمام هستی خود را در کف دست گذاشتند و در مبارزه با دشمن رفتند تا با نثار جان ما بتوانیم آنها را سرلوحه خود قرار دهیم.


نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه مجلس عصاره فضائل ملت است، گفت: همه نمایندگان ملت در این خانه حضور دارند و برای اینکه نشان داده شود که ازهمه جمعیت کشور در این مراسم شرکت می کنند نمایندگان آنها حضور یافته اند، وجه دیگر به لحاظ تکلیف بزرگ نمایندگان  است که این عزیزان رفتند در مقابل دشمن ایستادند و امروز تکلیف این نماینده های ملت است تا در مقابل دشمن بیستند.


 


سلیمانی: شهدا سند جنایت امریکا هستند


محمد سلیمانی، عضو کمیسیون صنایع معادن مجلسشورای اسلامی با حضور در مراسم تشییع شهدای غواص و خط شکن دفاع مقدس گفت:شهدا سند جنایت آمریکاست، شهدا به ما متذکر می شوند که باید مقاومت کرد حتی اگر دستانمان بسته باشد و پایداری کنیم و عقب ننشینیم؛  شهدا از نمایندگان می خواهند راهشان ادامه یابد،  با شدت و سرعت و قدرت بیشتری نشان می دهد ملت ایران زنده است و حضور در مقابل خانه ملت به معنی حضور ملت در صحنه است مانند اوایل انقلاب و زمان جنگ همانگونه که غواصان مظلومانه شهید شدند تا کشور استقلال خود را حفظ کند.


نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان امروز باید باایثار و فداکاری در آستانه ماه مبارک رمضان بتوانند راه شهدا را ادامه دهند و موفقیت های بیشتری را نصیب کشور کنند.


 


جعفرپور: شهدا نماد پایدار و استقامت در مقابل زیاده خواهی دشمن است


جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس گفت: امروز بار دیگر شاهد شور انقلابی بودیم، در واقع شهدا نماد پایداری و استقامت در برابر زیاده خواهی دشمن هستند و حضور نمایندگان مجلس در جمع مردم بدین معنی است که همراه مردم و رزمندگان هستند.


وی تصریح کرد: نمایندگان استوار و در صف مقدم هستند و از حقوق ملت دفاع می کنند و پشتیبان تیم مذاکره کننده خواهند بود، لذا اجازه نخواهند داد کمترین خدشه ای به استقلال و ارزش های اسلام و آنچه شهدا به خاطر آن جان خود را از دست دادند وارد شود و همانند رزمندگان آماده جان فشانی و حضور در جبهه ها هستند؛ همچنین مجلس زیاده خواهی و باج گیری را تحمل نخواهد کرد و به دفاع از فرامین مقام معظم رهبری و خطوط قرمز تعیین شده بر خواهند آمد.


 


کامران: با ابلاغ فرهنگ شهادت زمینه های فساد از بین می رود


حسن کامران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس گفت: این مراسم به مسئولان نشان داد که مردم جلوتر از مسئولان هستند، امروز مردم آمدند و عهد و پیمان با شهدا بستند؛ پیام شهدا ضد اشرافی گری و باند بازی است، اگر مسئولان فرهنگ ایثار و شهادت را تزریق کنند، زمینه های فساد از بین خواهد رفت، امروز فساد مخفی بر این است که به فرهنگ شهادت پشت پا زده شده. شهید اوج خلاص است لذا میزان برای بشریت خون شهید است؛ مسئولان باید تعهد مجدد به خون شهدا دهند تا در آستانه ماه رمضان عمل به قرآن سر لوحه دولت و ملت واقع شود.


 


دوستی: امروز؛ روز استثنای تاریخ انقلاب خواهد بود


اسماعیل دوستی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس گفت: مراسم بی نظیری  شهدای جان بر کفی است که برای ملت ایثار کردند و امروز یکی از روزهای استثنا تاریخ انقلاب است، چراکه از همه اقشار آمدند تا زائر این عزیزان باشند، مجلس نیز خانه ملت است و شهدا هم برای ملت شهید شدند پس تشییع باید از این مکان صورت می پذیرفت./


پایان پیام


 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi