پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

افزون بر ۳ هزار و ۵۷۲ هکتار از اراضی دولتی سند دار شد

علی دهقان امروز  در گچساران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش اظهار کرد: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه قضا و آشنایی افکار عمومی جامعه با نقش‌های گوناگون این قوه است. وی با اشاره به برخی از اقدامات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15792
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

کرونا :

افزون بر ۳ هزار و ۵۷۲ هکتار از اراضی دولتی سند دار شد

علی دهقان امروز  در گچساران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش اظهار کرد: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه قضا و آشنایی افکار عمومی جامعه با نقش‌های گوناگون این قوه است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط دادگستری شهرستان گچساران طی سال گذشته و امسال افزود: به طور کلی تلاش بر مختومه شدن پرونده‌های قدیمی بوده تا قضات با فراغ بال به پرونده‌های جدید رسیدگی کنند.

رئیس دادگستری گچساران تصریح کرد: افزون بر ۴۵ درصد از پرونده‌های قبل از سال ۹۳ با رسیدگی و پیگیری قضات دادگستری گچساران مختومه شد.

دهقان بیان کرد: در راستای جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی و دولتی دو رویکرد در گچساران اعمال شد.

وی رویکرد پیشگیرانه را رویکرد نخست قوه قضائیه در گچساران عنوان کرد و افزود: با این رویکرد با تشکیل شورای صیانت و حفاظت از بیت‌المال سعی شد از ظرفیت‌های موجود در نهادهای متولی اراضی ملی در گچساران، اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

دهقان برخورد و مقابله را دومین رویکرد قوه قضائیه در گچساران عنوان کرد و افزود: در رویکرد پیشگیرانه افزون بر ۳ هزار و ۵۷۲ هکتار از اراضی دولتی بدون سند با رعایت حقوق مردم سنددار و به نام دولت ثبت شد.

رئیس دادگستری گچساران ادامه داد: در دستگاه قضایی حکم به اعاده ۲۸۱ هزار و ۵۳۶ مترمربع از اراضی ملی به نفع دولت صادر شده که از این میزان ۱۳۷ هزار و ۷۵۲ مترمربع خلع ید و به دولت واگذار شده است.

یک پله سقوط صادرات پسته با روزهای اوج ش
دنبال کنید

دهقان با بیان اینکه برخی ادارات پیرامون دستگاه قضا فعالیت دارند و زیر مجموعه آن به شمار می‌روند، گفت: اداره ثبت اسناد در سال گذشته ۷ هزار و ۶۴۲ فقره سند تک برگ صادر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر ۳۷ میلیارد ریال مطالبات بانکی از طریق اجرائیات اداره ثبت وصول شده است.

دهقان با اشاره به ستاد دیه گچساران بیان کرد: ۵۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه آزاد شدند.

رئیس دادگستری گچساران از بهره‌برداری ساختمان جدید دادگستری گچساران خبر داد و افزود: در راستای خدمات‌دهی بیشتر و مطلوب‌تر ساختمان جدید دادگستری گچساران با پیشرفت ۱۰۰ درصدی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

دهقان با اشاره به برگزاری شورای پیشگیری گچساران افزود: این شورا برگزار شده و از ظرفیت‌های آن برای کاهش جرائم در سطح شهرستان استفاده می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi